כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אנחת רווחה

ימים ספורים לפני חתונתו: החתן החרדי שוחרר מהכלא הצבאי

תלמיד ישיבה שצפוי להתחתן ביום ראשון הקרוב ונעצר בגין עריקות מצה"ל, שוחרר היום לחופשה מהכלא הצבאי עד לאחר סיום השבע ברכות. זאת בעקבות פסיקת בית הדין הצבאי שדן בעניינו | החתן שוחרר לאחר שעסקן 'העדה' הרב שמעון שישא חתם ערבות והתחייב לקחת אחריות על שובו למעצר בתום החופשה

ימים ספורים לפני חתונתו: החתן החרדי שוחרר מהכלא הצבאי
מעצר חרדי. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בית הדין הצבאי שחרר היום (שלישי) לחופשה בת עשרה ימים תלמיד ישיבה שעצור למעלה משבועיים בגין עריקות מצה"ל וצפוי להתחתן ביום ראשון הקרוב. באופן תקדימי, בית הדין קבע כי החתן ישוחרר בתנאים ובערבות שהעניק הרב שמעון שישא, שליח בית הדין של העדה החרדית. 

החתן, שמיוצג ע"י עו"ד מנחם שטאובר, נעצר בערב חג השבועות. בעת שעמד בתחנת אוטובוס, ניגש אליו לפתע שוטר שביקש ממנו להזדהות - והבחין כי הוא דרוש ע"י המשטרה הצבאית. הבחור הוסגר לידי צה"ל ומייד לאחר מכן האריך בית הדין את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, זאת למרות חתונתו המתקרבת.

הרב שישא ועו"ד שטאובר.

בני משפחתו של החתן הגישו למפקד הכלא בקשה לחופשה החל מיום חמישי הקרוב, ועד יום ראשון שאחרי סיום השבע ברכות, אולם זו אושרה ליומיים בלבד. אתמול יצאו חבריו למחאה מול לשכת הגיוס בירושלים, לאחר שבני המשפחה פנו לעסקן הרב שמעון שישא. ועו"ד מנחם שטאובר כעת יום ג' הולך להתקיים הדיון בהשתתפות עו"ד מנחם שטאובר והעסקן הרב שמעון שישא בתקווה למצוא דרך לפתור את ההזיה שנוצרה.

כתב האישום מייחס לחתן היעדרות למשך תקופה של 597 ימים. בין הדין הצבאי קבע כי מתקיימות לגביו "עילות מעצר של חשש להימלטות מאימת הדין, מסוכנות צבאית ופגיעה ממשית במשמעת הצבא".

הפגנה מול לשכת הגיוס.

בהחלטתו אמר השופט הצבאי כי הוצגה בפניו הזמנה לחתונתו של הנאשם, וכן הוצגו מסמכים רבים הכוללים את מכתביהם של מספר רבנים. "במהלך הדיון הצהיר בפניי הרב שישא כי הוא מתחייב לקחת אחריות על הבחור וכי הוא ערב להתייצבותו של הנאשם בתום החופשה. ההגנה הסכימה להפקדה בסך 10,000 ש"ח לצורך הבטחת ההתייצבות בתום החופשה", ציין השופט.

כלא צבאי חתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד