כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מי בעלי התפקידים

השב"כ נערך לאבטח את לפיד; ייכנס לבלפור

בשירות הביטחון הכללי נערכים לכניסתו של יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה ויחלו לאבטח אותו כראש ממשלה עוד בטרם ייכנס לתפקידו. לפיד מתכוון להשתמש במעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים וצפוי להשאיר את רוב ממלאי התפקידים בתפקידם, אך ימנה ליועצים את המקורבים לו

השב"כ נערך לאבטח את לפיד; ייכנס לבלפור
יאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשב"כ נערכים לחילופי השלטון בלשכת ראש הממשלה ויחלו לתגבר את האבטחה סביב יאיר לפיד כבר בימים הקרובים. כך דיווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

לפיד צפוי להיכנס לתפקידו כבר ביום שלישי למחרת חקיקת התפזרות הכנסת באופן סופי בקריאה שנייה ושלישית ויבקש להשתמש במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, בניגוד לקודמו נפתלי בנט שלבקשת רעייתו נשאר להתגורר במשך שנת כהונתו בביתם הפרטי ברעננה ששופץ והותאם לשם כך לצרכי אבטחת ראש הממשלה ומשפחתו, מהלך שזכה לביקורת תקשורתית וציבורית רבה, על הפיכת הבית הפרטי למעון ראש הממשלה הרשמי כשהוא אמור להתגורר בבירה ירושלים.

לפי הדיווח של ירון אברהם, לפיד יבקש להיכנס למעון הרשמי בבלפור וילון שם מרבית ימי השבוע, משפחתו צפויה להישאר בתל אביב.

כמו כן יאיר לפיד ישאיר בתקופת ממשלת המעבר את מזכיר הממשלה שלום שלמה, ראש המל"ל אייל חולתא והמזכיר הצבאי תא"ל אבי גיל בתפקידיהם. לתפקיד היועץ המדיני לראש הממשלה, ימונה יאיר זיון, שמשמש כיועצו המדיני במשרד החוץ. לתפקיד הדובר המדיני צפוי להתמנות רועי קונקול שמלווה את לפיד שנים רבות כדוברו האישי.

הכתבת המדינית של 'חדשות 13', מוריה אסרף וולברג דיווחה כי לפיד מגיע ללשכת ראש הממשלה עם כוורת מגובשת שמלווה אותו כבר שנים - חלקם יישארו בתקופת הבחירות בקמפיין הבחירות. אתמול החלו השיחות עם כלל הגורמים - החלטה סופית בעניין המינויים תתקבל בימים הקרובים.

באשר לאבטחה, עוד בטרם ייכנס רשמית לתפקיד ראש הממשלה, האתגר המשמעותי הוא אבטחתו של יאיר לפיד בעת ביקורו על אדמת טורקיה ביום חמישי חרף האיומים ההולכים וגוברים מפני נקמה איראנית על חיסול הבכירים בשטחה המיוחסים לישראל.

יצוין כי ראש הממשלה נפתלי בנט ימשיך להיות מאובטח לפחות ב-20 השנים הקרובות, גם אם יעזוב את החיים הפוליטיים, כפי שזוכים שאר ראשי הממשלה הקודמים החיים עמנו, בנימין נתניהו, אהוד אולמרט ואהוד ברק. באשר לאחרון כבר חלפו 20 שנה מאז עזב את התפקיד וכבר איננו מאובטח מטעם המדינה.

ממשלת בנט לפיד יאיר לפיד מעון ראש הממשלה אבטחת אישים שב"כ לשכת ראש הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד