ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
האיש המחוזר במערכה הנוכחית

"רוצה אותך" • המסר שהעביר לפיד לאייזנקוט

במערכת הבחירות הנוכחית, האיש המחוזר והמבוקש ביותר הוא הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט שעשוי אולי לחזק כל מפלגה אליה יצטרף כרמטכ"ל שנתפס כמי שלא התערב פוליטית מלבד מעידה קטנה בפרשת החייל היורה אלאור אזריה | בינתיים לפיד מעביר לו מסרים שהוא מעוניין בו

"רוצה אותך" • המסר שהעביר לפיד לאייזנקוט
גדי איזנקוט/יאיר לפיד צילום: אבשלום ששוני/יונתן זינדל, פלאש 90

מי שצפוי להיכנס לקלחת הפוליטית ואולי לגוון קצת את הנוף הפוליטי, הוא הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף במיל' גדי איזנקוט. הערכה הגוברת בשלב זה היא שאיזנקוט ישתלב במפלגתו של ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד.

לעת עתה, איזנקוט עדיין מתמהמה ובוחן את דרכו. לפי הדיווח של ירון אברהם ב'חדשות 12', לפיד העביר מסר לאיזנקוט: "אני רוצה אותך ברשימה כמספר 2, אבל תבוא לבד ולא ברשימה נפרדת אלא כחלק מיש עתיד".

לפיד בעצם מאיץ בו להגיע אליו לבדו ללא מפלגה ורשימה שתוטמע אצלו בריצרצ' כפי שעשה השר לשעבר משה בוגי יעלון שהקים תחילה את מפלגת תל"ם ומשראה שמפלגתו בסכנת אחוז החסימה חבר תחילה לבני גנץ ואחר כך ל'כחול לבן' שהיוותה מיזוג של 'חוסן לישראל' של בני גנץ עם 'יש עתיד' של יאיר לפיד. מיזם שקרס אחרי הבחירות השלישיות, אז פירק בני גנץ את הגוש וחבר לממשלה בראשות בנימין נתניהו שהחזיקה גם היא כשנה.

השם גדי איזנקוט עלה בפרסומים במהדורות המרכזיות כבר בשבוע שעבר כמי שרצונו עז להיכנס לפוליטיקה ולנסות לשנות אותה. 

יצוין כי במפלגתו של לפיד ישנם אנשי ביטחון בכירים, כולל שני אלופים בדימוס, האלוף במיל' אלעזר שטרן והאלופה במיל' אורנה ברביבאי, לצד רם בן ברק, ששימש בעבר כסגן ראש השב"כ. צירופו של איזנקוט עשוי להיות עיבוי כוח משמעותי כמפלגת השלטון שמכילה בתוכה אנשי צבא וביטחון מהדרגה הראשונה בעלי ניסיון וידע עשיר בתחום.

יאיר לפיד גדי איזנקוט יש עתיד בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד