י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסיפור מסתעף

המטוס מונצואלה: הטייס האיראני הואשם כחשוד בטרור

התובעת הפדרלית בארגנטינה ביקשה לחקור את הקשר של טייס המטוס שנחת בארגנטינה, גולמרזה גאסמי, "עם פעולות טרור אפשריות". התביעה גם האשימה בטרור את שאר אנשי הצוות של המטוס שמוחזק מזה מספר שבועות על אדמת ארגנטינה לאחר שנחת עם עודף אנשים על המטוס

המטוס מונצואלה: הטייס האיראני הואשם כחשוד בטרור
הטייס החשוד בטרור ברשימת הנוסעים החשודה צילום: צילום מסך

התובעת הפדרלית ססיליה אינקרדונה, בארגנטינה, ביקשה לחקור את הקשר של טייס המטוס גולמרזה גאסמי, עם פעולות טרור אפשריות. היא גם האשימה בקשר לטרור את הטייס ואת שאר אנשי הצוות של המטוס שמוחזק באזיזה לאחר שהגיע מונצואלה.

"עם התקדמות משימות החקירה שבוצעו כאן, התגלו מספר עקבות המטילים צורך להמשיך בחקירה לגבי גאסמי גולמרזה, כל צוות המטוס והמטען שלו מואשם בפעולות טרור", כך נאמר בחוות דעת התובעת.

היא הוסיפה: "נסיבות חריגות מעין אלו מובילות לבירור האם המטרה האמיתית של הגעת המטוס לארצנו הייתה אך ורק הובלת סחורה של חלקי חילוף לרכב, או אם היא הושתתה על סיבות אחרות מאלה הנטענות ומהווה בסופו של דבר, מעשה. של הכנה לאספקת סחורות או כסף שיכולים לשמש לפעילות טרור, למימון או ארגונה".

לאחר קבלת דו"ח של ה-FBI המאשר את הקשר הישיר בין טייס המטוס גולמרזה גאסמי, לכוחות כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים ועם חיזבאללה, הוחלט להאשים את הטייס והצוות בפעולות טרור.

השופט בתיק פדריקו ארנן וויז'נה הורה בימים אלו להרחיב את החקירה, והורה להשאיר את המטוס וצוותו עד למצוי כל כיווני החקירה.

גורם בקהילה היהודית אומר ל'בחדרי חרדים', כי "הרושם הוא שהרשויות ובמיוחד התובעת והשופט במקרה זה, לקחו את הנושא ברצינות ועושים לילות כימים בשבוע האחרון בכדי למצות את כל הכיוונים ולבדוק כל בדל מידע שיבהיר מה היו הכוונות האמיתיות מאחורי טיסה כה חשודה, עצם החקירה משרה רוגע וביטחון בקהילה, והמסר הראשוני שחקירה זו נותנת לכל הגורמים הוא, שהגבולות כאן לא פרוצים לכל אחד".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המטוס מונצואלה תקוע בשדה התעופה הגדול ביותר בארגנטינה מאז ה-6 ביוני, כאשר הרשויות בארגנטינה החרימו את דרכוניהם של חמשת האיראנים שנמנים עם לפחות 17 אנשי צוות שהגיעו לארגנטינה על סיפון המטוס מונצואלה.

שר הביטחון של ארגנטינה, אניבל פרננדס, אמר כי הממשלה קיבלה מידע מסוכנויות מודיעין זרות כי לפחות חלק מהצוות האיראני היו חלק מ"חברות הקשורות לכוח קודס של משמרות המהפכה של איראן", אשר הוגדרה רשמית כטרוריסטית על ידי ארה"ב מאז 2007.

ישנם חשדות רבים סביב המטוס, כולל האופן שבו מפעיליו דיווחו על מספר נמוך יותר של אנשי צוות מאשר היו על סיפונו בפועל, קבוצה גדולה במיוחד עבור מטוס מטען. עד שנמכר לחברת 'אמטרסור' מונצואלה לפני כשנה, המטוס היה בבעלותה של 'מאהן אייר' מאיראן, שממשלת ארה"ב הטילה עליה סנקציות בגין סיוע לכוח קודס ולפעילות טרור. המטוס עצר בחודשים האחרונים במדינות אחרות באמריקה הלטינית, כולל פרגוואי ומקסיקו, לפי שירותי מעקב אחר טיסות.

כזכור מטוס הבואינג 747 טס ממקסיקו לארגנטינה ב-6 ביוני, נושא חלקי רכב, אך לפי התקשורת הארגנטינאית, מישהו ידע משהו והחליט לבדוק את המטוס בקפידה, כך דיווח בארגנטינה ב-11 ביוני. למרות שהתברר שאין מטען לא חוקי על הסיפון ומשלוח חלקי הרכב נמסר לנמען שלו בארגנטינה, הרשויות חשדו כי המטוס אינו תמים, מאחר וישנם חמישה איראנים ו-12 אנשי צוות מונצואלה על הסיפון, מספר גדול מאד של אנשים למטוס מטען.

המטוס נחת בפרגוואי עם "18 אנשי צוות, מתוכם שבעה איראנים ו-11 מונצואלה", אמר דגלאס קובילה, ראש שדות התעופה במנהל האווירונאוטיקה הלאומית של פרגוואי, לתחנת רדיו מקומית ב-18 במאי. "במטוסי מטען יש תמיד שישה או שבעה אנשי צוות" והמספר הגדול של אנשי הצוות "תפס את עינינו".

ארגנטינה ונצואלה משמרות המהפכה מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד