י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תומכת בחקלאים

עיראק אוסרת על יבוא עופות וביצים מאיראן

עיראק אוסרת על יבוא עופות וביצים מאיראן במטרה להגן על המגדלים במדינה. משרד החקלאות העיראקי מחה שוב ושוב על המכסים הנמוכים על יבוא חקלאי מאיראן וקרא לממשלה להעלות את מכסי היבוא

עיראק אוסרת על יבוא עופות וביצים מאיראן
תרנגולות צילום: pixabay

עיראק אוסרת על ייבוא ​​עופות וביצים מאיראן מכיוון שהמדינה שואפת להפוך לאחת מיצואניות הבשר ומוצרי חקלאות באזור.

עיראק, שהיא שוק היצוא השני בגודלו של איראן, אחרי סין, עם לפחות שלושה עד ארבעה מיליארד דולר של סחר בשנה, מתכננת לצמצם את היבוא שלה כדי לתמוך ביצרנים שלה.

חמיד חוסייני, חבר מועצת המנהלים של לשכת המסחר והתעשייה איראן-עיראק, אמר לעיתון עיראקי כי משרד החקלאות העיראקי מחה שוב ושוב על המכסים הנמוכים על יבוא חקלאי מאיראן וקרא לממשלה להעלות את מכסי היבוא.

העיתון גם ציטט את מהדי קרמיפור מוג'דאם, מזכ"ל לשעבר של לשכת המסחר המשותפת איראן-עיראק, שאמר כי עיראק הקימה יותר מ-7,000 חוות עופות עם ציוד שנרכש מאיראן, מה שהביא לגידול בייצור הביצים במדינה מ. 1.5 מיליארד ב-2019 ל-7 מיליארד בשנה הקודמת. "עיראק כבר כמעט ואינה זקוקה לתרנגולות וביצים איראניות, ולעיתים מנפיקה היתרי יבוא לטווח קצר" כדי לענות על דרישות זמניות בשוק.

מוקדם יותר השבוע דיווח העיתון כי העלייה החדה במחירי המזון לבעלי חיים הביאה לגל של פשיטת רגל בקרב מגדלי בקר, ואילצה אותם למכור את הפרות המורעבות או המתות למחצה במחירים נמוכים יותר לבתי מטבחיים.

 

 

 

 

ביצים עופות עיראק איראן יבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד