י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משרד המשפטים אישר וסייג

הסכמה בין כהנא לרב עמאר: יו"ר מועצה דתית חדש בירושלים

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא ממשיך לקדם מינויים לפני פיזור הכנסת, ואמש נחתם כתב מינוי למועמדו נתן נתנזון לתפקיד ממונה על מועצה הדתית בירושלים - לאחר הסכמות עם הרב עמאר · משרד המשפטים נתן אור ירוק למינוי, על אף הקשיים שעלו | הפרטים המלאים

הסכמה בין כהנא לרב עמאר: יו"ר מועצה דתית חדש בירושלים
הגר"ש עמאר//מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: יו"ר מועצה דתית חדש מונה אתמול בירושלים (רביעי) בהסכמה בין הרב שלמה עמאר, רב העיר, לסגן השר לשירותי דת מתן כהנא. המינוי, על אף הקשיים המשפטיים שהיו למועמד הנבחר.

כהנא קידם בתקופה האחרונה את מינוי נתן נתזון, ששימש יו"ר מועצה דתית במועצת בנימין, לממונה על המועצה הדתית בירושלים, לאחר עזיבתו של היו"ר הקודם, אלי בן דהן, לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.

נתן נתזון. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סגן השר הגיע אף להסכמה על המינוי של נתזון לתפקיד עם הראש"ל הרב שלמה עמאר, הרב הראשי הספרדי של העיר. במכתב ששלח הרב לפי כשבועיים הוא כתב כי הוא "מכיר היטב את מר נתנזון שהוא ראוי והגון, ורואה את מינויו בחיוב ובשמחה", כך כתב.

אלא שבלשכת הח"כ מ'ימינה' נתקלו כאמור בקשיים כיוון שנתזון לא עמד בתנאי של ניהול תקציב הנדרש וכוח אדם בגודל של המועצה, ובנוסף הוא בעל עבר פלילי מתקופתו במחתרת היהודית.

למרות זאת, משרד המשפטים נתן אור ירוק למינוי, עם סיוג, ולאחר שהועדה אישרה בראשון האחרון את מינויו - אמש נחתם כתב המינוי לנתנזון, המזוהה עם השר לשעבר אורי אריאל, יריבו של בצלאל סמוטריץ', לאחר שהאחרון הדיח את אריאל מתפקידו כיו"ר מפלגת 'האיחוד הלאומי'.

זהו מינוי נוסף של כהנא בימים האחרונים לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת בקריאה טרומית, ולאחר שהיועמ"שית הבהירה כי יש להימנע ממינויים בתקופת בחירות. אמש פרסמנו כי הוא מינה אתמול באופן בהול יו"ר למרכז מקומות הקדושים את אליהו בן משה, מקורבם של שקד ובנט - על אף האזהרה בדיון כי זה נוגד את הוראת היועמ"שית.

מלשכת כהנא נמסר: "סגן השר מתן כהנא מברך על המינוי של מר נתן נתנזון לעמוד בראשות המועצה הדתית בירושלים. מר נתנזון איש רב פעלים, בעל ניסיון רב, וכישורים רבים. אנו מברכים את הרב שלמה עמאר, רבה של ירושלים שסייע לקדם את המינוי החשוב הזה".

הגר''ש עמאר מועצה הדתית ירושלים מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד