י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"יכולנו לעשות טוב יותר"

מחקר: החיסונים הצילו חייהם של 20 מיליון בני אדם בשנה הראשונה

מגפת הקורונה הייתה יכולה להיות הרבה יותר גרועה ללא חיסונים: על פי מחקר חדש, מספר מקרי המוות שנרשמו ברחבי העולם כתוצאה מנגיף הקורונה היה יכול להיות יותר מפי שלושה ממה שבפועל. יותר מ-6.3 מיליון בני אדם מתו מנגיף הקורונה, בתוכם יותר ממיליון אמריקאים

חיסון: אילוסטרציה
חיסון: אילוסטרציה צילום: Michael Giladi/Flash90

שנה לאחר הצגת החיסון לראשונה בדצמבר 2020, יותר מ-4.3 מיליארד בני אדם קיבלו חיסון, והצילו את חייהם של לא פחות מעשרים מיליון בני אדם. כך על פי מחקר שפורסם ביום חמישי בכתב העת Lancet Infectious Diseases.

הממצאים "מוכחים עד כמה המגיפה יכולה הייתה להיות גרועה יותר אם לא היו לנו את החיסונים האלה", אמר החוקר הראשי של אימפריאל קולג' בלונדון, אוליבר ווטסון. "קטסטרופלי תהיה המילה הראשונה שעולה בראש", אמר ווטסון על מקרי המוות שהיו מתרחשים ללא חיסון נרחב.

יותר מ-6.3 מיליון בני אדם מתו מנגיף הקורונה, כולל יותר ממיליון אמריקאים. למעלה מ-40,000 תושבי ניו יורק מתו מהנגיף, כך לפי גורמי בריאות.

החוקרים בדקו נתונים מכל 195 מדינות העולם, מלבד עשר, ומצאו שחיסונים מנעו 19.8 מיליון מקרי מוות בסך הכול, בכללם 4.2 מיליון מקרי מוות בהודו ו-1.9 מיליון בארה"ב. מיליון בני אדם ניצלו ממוות בברזיל בזכות החיסונים, וכך גם יותר מחצי מיליון בני אדם בצרפת ובבריטניה.

למחקר היו כמה מגבלות משמעותיות. סין, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, הייתה בין המדינות שלא נכללו במחקר בגלל היעדר מידע על השפעת הנגיף על אזרחיה, כך אמרו חוקרים. גם השפעת עטיית מסכה, סגרים ומוטציות אפשריות של קורונה לא נבחנו במחקר.

"למרות שהצלחנו די טוב הפעם והצלנו מיליונים ומיליוני חיים, יכולנו לעשות טוב יותר ועלינו להשתפר בעתיד", אמר אדם פין מבית הספר לרפואה בריסטול באנגליה, שלא היה מעורב בממצאים שפורסמו ביום חמישי האחרון.

חיסון לקורונה ארה''ב אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד