ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
דיין האמת

הגבאי המיתולוגי של קופיטשניץ הלך לעולמו

הרה"ח ר' משה וינבך ז"ל, הגבאי המיתולוגי של ביהמ"ד קופיטשניץ בעזרת תורה, נפטר בשבת בבית החולים לאחר שהתמוטט בביהמ"ד בשבת לפני חג השבועות. בן 74 בפטירתו. הלווייתו בחצות, מעזרת תורה להר הזיתים 

הגבאי המיתולוגי של קופיטשניץ הלך לעולמו
הרה"ח ר' משה וינבך ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים נפטר בשבת בבוקר הרב החסיד ר' משה וינבך ז"ל, גבאי בית המדרש של חסידי קופיטשניץ ברחוב עזרת תורה בירושלים והוא בן 74 בפטירתו. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבת הסמוכה לחג השבועות, התמוטט ר' משה ז"ל בבית הכנסת לאחר שעבר דום לב בכניסת השבת. בזכות מערכת 'נדרים פלוס' עם הכפתור המיוחד באמצעותו ניתן להזניק את כונני 'איחוד הצלה', הגיעו למקום בתוך מס' שניות מתנדבים ורופא שבחסדי שמים הצילו את חייו. הוא פונה לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה, אך בשבת כאמור נפטר לבית עולמו. 

המנוח ז"ל נולד בירושלים בו' טבת תש"ט לאביו הרב שלמה אריה וינבך זצ"ל. בבחרותו למד בישיבת סלבודקה בבני ברק, כמו כן היה קשור מאוד לאדמו"ר רבי משה מרדכי מלעלוב זצ"ל שקרבו בצורה מיוחדת.

היה חתנו של הרה"ח ר' דוד אייכלר זצ"ל מראשי העדה החרדית. את כל ימיו הקדיש לתורה והיה יושב ולומד וזכה לסיים את הש"ס כמה פעמים.

המנוח היה מאיר פנים לכל אחד והיה ידוע במעשי החסד שלו, במשך ארבעים שנה שימש כגבאי המיתולוגי של בית הכנסת קופיטשניץ ברחוב עזרת תורה בירושלים. היה מסור לכל צרכי בית המדרש והיה קשור לאדמו"ר מקופיטשניץ זקן אדמו"רי בית רוז'ין. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך. את רעייתו שתחי' בנים ובנות, חתנים וצאצאים.

מסע הלוויה תצא הלילה (מוצאי שבת קודש, פרשת קרח) בשעה 12:00 מבית כנסת קופיטשניץ ברחוב עזרת תורה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

וינבך הלוויה עזרת תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד