י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפתעה ברגע האחרון?

ממשלה חלופית או בחירות: לקראת שבוע פוליטי דרמטי

שבוע פוליטי דרמטי: במידה ולא יצליחו להרכיב בדרך כלשהי ממשלה חלופית, עד יום שלישי צפויה הכנסת לסיים את החקיקה ולפזר את עצמה בדרך לבחירות. המוקש: יש לא מעט פוליטיקאים שממש לא מעוניינים בבחירות. האם יצליחו לעשות את הבלתי יאומן ולהפתיע ברגע האחרון?

ממשלה חלופית או בחירות: לקראת שבוע פוליטי דרמטי
יאיר לפיד/בנימין נתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

השבוע הפוליטי הקרוב צפוי להיום דרמטי. עד לרגע האחרון בו יצביעו על פיזור הכנסת, יהיה מתח רב. האם יצליחו להקים בקונסטלציה כלשהי ממשלה חלופית? או שמא לקראת יום שלישי תפוזר הכנסת וישראל תצא למערכת בחירות, החמישית בשלוש וחצי שנים.

בליכוד ובמפלגות החרדיות עדיין משקיעים מאמצים לנסות ולהרכיב ממשלה חלופית. נתניהו חושש שגם בסיבוב הנוכחי לא יגיע למספר המיוחל - 61 לגוש הימין; במפלגות החרדיות חוששים מאיבוד קולות דרמטי לכוכב החדש - ח"כ איתמר בן גביר. הסיכויים לממשלה חלופית בכנסת הנוכחית אמנם קלושים, אך כמו שאנחנו מכירים את המערכת הפוליטית שלנו, תמיד יש אופציה להפתעה של הרגע האחרון, בטח כשיש בכנסת פוליטיקאים שמאוד לא מעוניינים כעת במערכת בחירות.

במידה ולא יצליחו להרכיב ממשלה חלופית, ביום שני בבוקר תתכנס ועדת הכנסת, בראשות חה"כ ניר אורבך, ותמשיך בהליך חקיקת חוק התפזרות הכנסת שיגיע בהמשך היום למליאה, במטרה לסיים את החקיקה בלילה שבין שני לשלישי ולצאת למערכת בחירות.

תאריך הבחירות יקבע רק ביום שני בערב. התאריך המסתמן כרגע הוא ה-1 בנובמבר, ומערכת בחירות ארוכה במיוחד בת 90 ימים של.

עם פיזור הכנסת, יכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה בתקופת המעבר ויכהן בתפקיד עד להרכב ממשלה לאחר הבחירות; נפתלי בנט יכהן כראש הממשלה החליפי.

בחירות לכנסת ה-25 פיזור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד