ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חילופים במשמרות המהפכה

מפקד היחידה המגנה על המנהיג העליון חמינאי הוחלף

משמרות המהפכה האסלאמיות של איראן החליפו את המפקד הוותיק של היחידה האחראית להגנה על המנהיג העליון של המדינה עלי חמינאי, על פי הדיווחים, היחידה, שתפקידה להגן על חמינאי ומשפחתו, פועלת באופן עצמאי במידה מסוימת

מפקד היחידה המגנה על המנהיג העליון חמינאי הוחלף
המפקד חסן משרועי-פר צילום: סוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים'

‏השינויים במשמרות המהפכה נמשכים: חסן משרועי-פר מונה כמפקד יחידת האבטחה של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי ומחליף את אבראהים ג'בארי, שלפי דיווח לא מאומת יחליף את מוחמד קאזמי (מחליפו של חוסיין טאא'ב) כראש הארגון לאבטחת מודיעין. ג'בארי שימש כסגנו של טאא'ב כשזה שימש כמפקד הבסיג' ב-2009 ונחשב למקורבו.

המהלך הגיע יומיים בלבד לאחר שאיראן הודיעה כי תחליף גם את ראש המודיעין שלה, בעקבות מספר חיסולים מתוקשרים שיוחסו לישראל ועל רקע דיווחים על התקפות נקמה איראניות נגד ישראלים שסוכלו בטורקיה. על פי הדיווחים, היחידה, שתפקידה להגן על חמינאי ומשפחתו, פועלת באופן עצמאי במידה מסוימת.

ישראל קראה בשבוע שעבר לאזרחיה לעזוב את טורקיה לאלתר בגלל איומים אפשריים מצד פעילים איראנים. כלי תקשורת בטורקיה דיווחו ביום חמישי על מעצרם של שמונה אנשים שעבדו לכאורה עבור חוליית מודיעין איראנית שתכננה להרוג תיירים ישראלים באיסטנבול.

גורם רשמי ישראלי אמר ביום שישי כי סוכנות הריגול של המוסד ועמיתיה המקומיים הצליחו לסכל שלוש תקיפות איראניות באיסטנבול בימים האחרונים.

איראן משמרות המהפכה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד