כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ברקע פיטורי ראש המודיעין

חשוד בחיסול מדען גרעין איראני שוחרר בערבות

אחד החשודים שנעצר בקשר לחיסולו של מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה ב-2020, שוחרר בערבות של 250 מיליארד ריאל (מעל 830 אלף דולר). אחיו עדיין עצור, אך שניהם מעולם לא הועמדו לדין

חשוד בחיסול מדען גרעין איראני שוחרר בערבות
מדען הגרעין האיראני מוחסן פחריזאדה שחוסל ברכבו צילום: Iran international

ארגון זכויות האדם הכורדי 'הנגאו' מסר ביום שישי האחרון כי ג'מאל עבדולהי, שהואשם בסיוע למבצעי ההתנקשות במדען הגרעין האיראני בנובמבר 2020 להימלט מאיראן, שוחרר ביום חמישי האחרון "זמנית" לאחר 14 חודשי מאסר באחד ממרכזי המעצר הביטחוניים של משמרות המהפכה בטהרן. הוא שוחרר בערבות של 250 מיליארד ריאל (מעל 830 אלף דולר). כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

הוא נעצר יחד עם אחיו באפריל 2021 ונמנעה ממנו גישה לעורך דין במהלך 14 החודשים האחרונים. אחיו כמאל עדיין מאחורי סורג ובריח. הם מואשמים בסיוע לחלק מהמבצעים של החיסול להימלט דרך הגבול ליד העיר באנה במחוז כורדיסטן, אך הם מעולם לא נשפטו בגין ההאשמות.

שחרורו מגיע כאשר ראש המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאא'ב, הוחלף במוחמד קאזמי, לאחר סדרת כשלונות שלו להגן על חברי משמרות המהפכה שהותירו את האיראנים נבוכים. איראן מאשימה את ישראל בחיסולו של פחריזאדה, שהיה איש הגרעין הבכיר של איראן, במבצע מסובך ביותר מזרחית לבירה טהראן, הכולל נשק אוטומטי בשליטה מרחוק שהוברח לתוך המדינה בחלקים.

איראן גם האשימה את ישראל בפעולות חבלה נגד מתקני הגרעין שלה, כולל פיצוץ באפריל 2021 שגרם נזק גדול לאתר העשרת האורניום בנתנז. ישראל מעולם לא לקחה אחריות רשמית על אף אחד מפעולות החיסול ופעולות החבלה הללו, אך גם מעולם לא הכחישה מעורבות.

איראן משמרות המהפכה מוחסן פחריזאדה גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד