כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מחריפים את הסנקציות

בוריס ג'ונסון: "צריכים להרעיב את משטר פוטין"

בריטניה, ארה"ב, קנדה ויפן יאסרו יבוא של זהב רוסי במאמץ לפגוע ביכולתה של מוסקבה לממן את המלחמה באוקראינה. הצעד יגרום להגבלות היבוא של בריטניה על יצוא רוסי בשווי של כ-16 מיליארד דולר, זה יחול על זהב חדש שנכרה או מזוקק, ואינו משפיע על זהב שיוצא בעבר מרוסיה

בוריס ג'ונסון: "צריכים להרעיב את משטר פוטין"
זהב: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אומר כי בכוונתו להטיל סנקציות על יצוא הזהב מרוסיה. "אנחנו צריכים להרעיב את משטר פוטין מהמימון שלו. בריטניה ובעלות בריתנו עושות בדיוק את זה". כי המהלך "יפגע בלב מכונת המלחמה של פוטין".

יצוא הזהב היה שווה 15.4 מיליארד דולר לרוסיה בשנת 2021, ובריטניה טוענת שחשיבותו גדלה מאז הפלישה, כאשר האוליגרכים ממהרים לקנות מטילי כסף כדי להימנע מהסנקציות. נשיא ארה"ב ביידן הציע שגם גרמניה, צרפת ואיטליה יצטרפו לאיסור.

מכיוון שלונדון היא מרכז מסחר עולמי גדול לזהב, ממשלת בריטניה אמרה שלצעד תהיה השפעה עצומה על יכולתו של הנשיא פוטין לגייס כספים. מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר, מדינות המערב הציגו שורה של סנקציות נגד אנשים עשירים, בנקים, עסקים ומפעלים בבעלות המדינה.

ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה ומדינות אחרות הטילו סנקציות על יותר מ-1,000 אנשים ועסקים רוסיים עד כה. הצעד האחרון יגרום להגבלות היבוא של בריטניה על יצוא רוסי בשווי של כ-16 מיליארד דולר.

בריטניה הודיעה כי איסור ייבוא ​​הזהב ייכנס לתוקף בקרוב, עם חקיקה שתגיע לפרלמנט בשבועות הקרובים. זה יחול על זהב חדש שנכרה או מזוקק, ואינו משפיע על זהב שיוצא בעבר מרוסיה. אין תוכניות להרחיב את ההגבלות על זהב רוסי שנרכש באופן לגיטימי לפני שהוחלט על איסור היבוא.

מלחמת אוקראינה רוסיה בריטניה זהב סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד