ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
איומים ישירים

בכיר איראני: "לא נעמוד מנגד מול תקיפות ישראליות באתרי הגרעין"

פקיד איראני אמר לערוץ אל-ג'זירה, כי קטאר היא המדינה בעלת הסיכוי הגדול ביותר לארח את שיחות לחידוש המשא ומתן הגרעיני בין איראן למעצמות. הוא הוסיף ואיים כי תקיפות ישראל לתוכנית הגרעין "השלווה" של איראן הפכו לבלתי נסבלות, וציין כי ארצו "לא תעמוד מנגד" ותגיב

שריפת דגלי ישראל וארה"ב באיראן: אילוסטרציה
שריפת דגלי ישראל וארה"ב באיראן: אילוסטרציה צילום: Iran international

בכיר איראני אמר לערוץ אל-ג'זירה כי "לא ניתן לסבול את תקיפותיה של ישראל כנגד פרויקט הגרעין". הבכיר, ששמו ותפקידו לא צוינו בידיעה, ציין עוד, כי המשך שיחות הגרעין עם ארצו עשוי להתקיים באחת ממדינות המפרץ במקום בווינה, בהוסיפו שלנסיכות קטאר יש את כל האפשרויות לארח אותן.

עוד נמסר בדיווח כי איראן מעוניינת בהסכם "מהודק וחזק", המחייב התחשבות אמריקנית באינטרסים הלאומיים של הרפובליקה האסלאמית, תוך שהוא מכנה את הכבדת הסנקציות עליה כ"בלתי מועילות".

הוא אמר כי תקיפות ישראל על תוכנית הגרעין "השלווה" של איראן הפכה לבלתי נסבלת, והבהיר כי מדינתו "לא תעמוד מנגד" ו"תצפה בטרור הישראלי נגדה", כלשונו.

הצהרות אלו מגיעות לאחר שראש מדיניות החוץ והביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, הכריז על חידוש השיחות על תוכנית הגרעין האיראנית "בימים הקרובים", ושר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, קרא לארה"ב להסתכל באופן מציאותי על המשא ומתן בווינה. ולנקוט בצעדים רציניים כדי להגיע להסכמה.

שר החוץ האיראני קרא לוושינגטון "להסתכל בצורה מציאותית על המשא ומתן בווינה כדי להגיע להסכם", והדגיש כי הם מוכנים לחדש את השיחות בימים הקרובים.

איראן אל ג'זירה איומים הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד