ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מפגינים עם אומץ

צפו: כרזה עם תמונת חמינאי וחומייני הוצתה באיראן

פוסטר ענק של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי ושל מייסד הרפובליקה האסלאמית חומייני, הוצת בעיר יזד. סרטון של התקרית הפך לוויראלי. המחאה על רקע יוקר המחייה במדינה

צפו: כרזה עם תמונת חמינאי וחומייני הוצתה באיראן
שריפת תמונת חמינאי צילום: צילום מסך

בהפגנה על יוקר המחיה באיראן תועד פוסטר ענק של חמינאי וחומייני עלה באש. שתי האייתולות הפכו את איראן למדינה ענייה וטרוריסטית. סרטון של התקרית בשבת הפך לוויראלי, ובו התמונות של חומייני וחמינאי בוערים על גבי גשר בעיר יזד; סצנה שחוזרת על עצמה לעיתים קרובות במיוחד מאז שההפגנות העממיות צברו תאוצה ברחבי הארץ על רקע עליית המחירים והצניחה במטבע.

מספר תמונות ופסלים של מנהיגי הרפובליקה האסלאמית ודמויות חשובות הוצתו בחודשים האחרונים, כאשר מחאות ושביתות נגד הממשלה התרחשו על בסיס קבוע בערים רבות ברחבי המדינה. פסלים ותמונות של חומייני, חמינאי והנשיא אברהים ראיסי, כמו גם מפקד כוח קודס משמרות המהפכה שחוסל, קאסם סולימאני, מתפרסמים תדיר על גבי פוסטרים ענק בערים כמו טהראן, אספהן, יזד, קום וקרמנשה.

לפי סקר של מכון הולנד, למעלה מ-60% מהאיראנים רוצים שינוי משטר או "מעבר מהרפובליקה האסלאמית". הסקר שכותרתו "גישת האיראנים כלפי מערכות פוליטיות" בוצע בין התאריכים 17-27 בפברואר 2022, ובדק אוכלוסייה של 16,850 איראנים בעלי אוריינות קריאה וכתיבה, מעל גיל 19, שחיים בתוך איראן ומהווים 85% מהאוכלוסייה הבוגרת.

כשנשאלו על סוג המשטר המועדף עליהם, 34% בחרו ב"רפובליקה חילונית", 22% ב"רפובליקה האסלאמית", 19% ב"מלוכה חוקתית" ו-3% ב"מלוכה אבסולוטית". כמו כן, למעלה מ-21% הצהירו כי הם "אינם מעודכנים מספיק כדי לענות על שאלה זו". כ-65% מהמשיבים אמרו כי הם בעד "שביתות כלל ארציות", 65% בעד "קמפיינים מחאה ברשתות החברתיות", 52% בעד "אי ציות אזרחי" כדי להביא לשינוי פוליטי בסביבה הנוכחית של איראן.

איראן עלי חמינאי משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד