י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
חוסר ניסיון צבאי

חיילים מתחזים גורשו מאוקראינה לאחר שסיכנו אחרים

קבוצת חיילים משוחררים חשפה מתנדבים המתחזים לגיבורי מלחמה בריטיים. לטענתם המתחזים מסכנים חייהם של חיילים אוקראינים בגלל חוסר הניסיון הצבאי שלהם. אחד המתחזים סיפר כי שירת בקוסובו, עיראק, אפגניסטן, פוקלנד והמזרח התיכון - וכן עשה משימות ריגול ברוסיה ובסין

חיילים מתחזים גורשו מאוקראינה לאחר שסיכנו אחרים
ארטילריה אוקראינית צילום: צילום מסך

עשרות חיילים מזויפים גורשו מאוקראינה לאחר שנחשפו כמתחזים ללא ניסיון צבאי. המתנדבים הבריטיים התהדרו בקריירות צבאיות מרשימות וחלקם אפילו ביקשו תרומות וטענו כי הם צריכים כסף כדי להמשיך להילחם ברוסים, גם לאחר שחזרו לבריטניה. כך חושף ה'דיילי מירור'.

מתחזים אחרים השתמשו בתמונות מזויפות של עצמם אוחזים ברובי כדורי איירסופט שלטענתם צולמו באוקראינה. הסיפור נחשף כאשר קבוצת המילואים הבריטית 'וולטר מיטי' יצרה קשר עם חיילים בריטים אמיתיים לשעבר שנלחמו באוקראינה בנוגע להיקף הבעיה. המונח "וולטר מיטי" מגיע מסיפור אמריקאי על וולטר מיטי, אדם משועמם שיש לו חלומות בהקיץ שהוא גיבור מלחמה.

הארגון קיבל מידע על מתנדב שטען כי שירת כלוחם, אך למעשה נסרק בגלל סירובו לציית לפקודות. הוא קיבל הוראה לעזוב את המדינה על ידי השלטונות האוקראיניים לאחר שסיכן את חייהם של מתנדבים אחרים בזמן סיור. הארגון וולטר מיטי כתב באתר האינטרנט שלו: "נשלח חזרה באריזה על ידי הכוחות המזוינים של אוקראינה לאחר שהתחיל להיכנס לפאניקה אחרי שטען כי הוא לוחם עם המון ניסיון".

אחר טען כי שירת 22 שנים בצבא הבריטי, כולל כקצין בביון הבריטי. הוא אמר כי שירת בקוסובו, עיראק, אפגניסטן, פוקלנד והמזרח התיכון - וכן עשה משימות ריגול ברוסיה ובסין.

מלחמת אוקראינה רוסיה התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד