י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חופש הצבעה על אחוז החסימה

ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שתגביל את נתניהו

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק שתאסור על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, הצעת החוק שמכוונת נגד בנימין נתניהו, צפויה להיתקע בוועדת הכנסת. בנוסף, בדיון הוענק חופש הצבעה להצעת סיעת מרצ להורדת אחוז החסימה, הצעה שזוכה גם לתמיכתה של סיעת יהדות התורה

ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק שתגביל את נתניהו
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים לענייני חקיקה סיימה לפני שעה קלה (ראשון) את הדיון האחרון שלה לכהונה זו, במהלכה אישרה את הצעת החוק האוסר על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, וכן העניקה חופש הצבעה על חוק הורדת אחוז החסימה.

הצעת חוק הנאשם שמכוונת נגד בנימין נתניהו, שנגדו הוגשו כתבי אישום, ובכוונתו להתמודד על ראשות הממשלה. לפי ההצעה נתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה כל עוד עומד נגדו כתב אישום.

ההצעה של ח"כ אלי אבידר, שהוביל את השיח סביב החוק, קיבלה את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה. גם השרה איילת שקד שהודיעה כי תתנגד לחוק, נמנעה מלהטיל ווטו על ההצעה.

בנוסף, בדיון הוענק חופש הצבעה להצעת סיעת מרצ להורדת אחוז החסימה, הצעה שזוכה גם לתמיכת סיעת יהדות התורה ועוד כמה סיעות שנמצאות בסכנה שלא תעבורנה את אחוז החסימה.

ההצעות תגענה להצבעה ביום רביעי, בעוד חוק הנאשם יתקע בדיון בוועדת הכנסת, הצעת חוק הפיזור עלולה להתקדם לשלבי חקיקה וייתכן ואף תאושר בימים הקרובים בטרם היציאה לבחירות.

ועדת שרים לחקיקה בנימין נתניהו נאשם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד