י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגיע לדיון בכנסת

התקרית והסערה: הנערים העידו; דרישה לעצור את החקירה

שישה נערים שהיו בעימות בשבוע שעבר בסמוך לעיר אריאל בין יהודים לפלסטינים, אשר בהם נהרג פלסטיני, מסרו עדות במשטרה. העו"ד טוען כי החוקרים איימו על אחד מהנערים "נהרוס לך את החיים" | דרישה לעצור את החקירה על החשוד בהרג

התקרית והסערה: הנערים העידו; דרישה לעצור את החקירה
כוח מג"ב באזור אריאל, ארכיון צילום: פלאש 90

הסערה סביב התקרית באזור העיר אריאל, שבמהלכה נהרג פלסטיני, נמשכת. כמה נערים שהיו בסיור מסרו אתמול (ראשון) תלונות ועדות במשטרה בטענה ללינץ', וסיפרו לחוקרים על ההמון הערבי שהתקיף אותם ועל השתלשלות האירועים.

באירוע החריג שהתרחש בשבוע שעבר, קבוצת נערים הגיעו לסיור באזור הישוב נופי נחמיה, אך אחרי ש-40 פלסטינים החלו ליידות לעברם אבנים, האירוע התפתח לעימות במסגרתו גם נדקר פלסטיני למוות.

החשוד בהרג הפלסטיני עצור תחת תנאים לא הגיוניים, כשלא ניתן לו להיפגש עם עורך דין וכשמצבו הבריאותי רע. יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, חה"כ עידית סילמן קיימה הבוקר דיון דחוף בוועדה בנושא תחת הכותרת "בחינת בריאותם הפיסית והנפשית של עצורים הנחקרים ע"י החטיבה היהודית של השב"כ", וזאת בעקבות הפרסומים על מצבו ועל החקירות הקשות והעינויים אשר מופעלים עליו.

אתמול פנה עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" למבקר תלונות נחקרים בשב"כ בדרישה לעצור מיד את החקירה, זאת בעקבות סדרת אירועים קשים אותם עבר העצור לטענתו בחקירותיו. בתלונה תיאר עורך הדין כי מרשו נאלץ בין היתר לעשות את צרכיו על עצמו וכי הוא עבר אירוע לבבי במהלך החקירות.

האם ל-7, מי שהייתה ממארגנות סיור הילדים שעבר לינץ', שוחררה אתמול בשעות הערב לאחר חקירתה. האם, נלקחה מביתה בשעות הצהרים בידי הבלשים, לעיני ילדיה, חלקם תינוקות.

עו"ד דניאל שימשילשווילי הגיע לתחנת המשטרה, חשף הבוקר באשר לעדות הנערים כי החוקרים איימו על אחד הילדים כי יהרסו לו את החיים "לתחנת משטרת אריאל הגיעו 6 ילדים בגילאים 13-14 לאחר שחוו אירוע מטלטל בו פשוטו כמשמעו ניסו לבצע בהם לינץ'".

"אולם התחושה היא שהמטרה סומנה וכרגע כל האמצעים כשרים להשגתה לרבות מניעת נוכחות ההורים במהלך מסירת עדותם, כאשר השיא היה שילד בן 14 שמצוי במצב שברירי נחקר באזהרה במשך למעלה משלוש שעות ומהלך החקירה נמסר לו כי יהרסו לו את החיים".

בשב"כ מסרו בתגובה: "מדובר בחקירת אירוע חמור בו נהרג פלסטיני. החקירה מצויה תחת צו איסור פרסום ומשכך לא נוכל להתייחס לפרטיה. יובהר כי החקירה מתנהלת בהתאם להוראות הדין ונתונה תחת ביקורת שיפוטית קפדנית בהליכים וערכאות שונות. הטענות בדבר שלילת זכויות הנחקר והתיאורים שהוזכרו, משוללים כל יסוד ומטרתם להסיט את השיח מהחשדות החמורים וליצור דה-לגיטימציה לפעילות השירות".

אריאל מתנחלים רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד