י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
כפוף ישירות למנהיג

לאחר הטלטלות: ראש מודיעין חדש למשמרות המהפכה

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, מינה ראש ביטחון מודיעיני חדש של משמרות המהפכה בעקבות שורה של שינויים דומים בדרג גבוה בשבוע שעבר. צעד לקראת "מודיעין והסתערות על האויב, והתגברות המבצעים נגד ישראל"

לאחר הטלטלות: ראש מודיעין חדש למשמרות המהפכה
מאג'יד ח'אדימי צילום: Defa Press

סוכנות הידיעות של הכוחות המזוינים של איראן, מדווחת כי מאג'יד ח'אדימי, ראש אבטחת המודיעין של משרד ההגנה, מונה על ידי המנהיג העליון עלי חמינאי, כמחליפו של מוחמד קאזמי כראש אבטחת המידע החדש של ארגון המודיעין של משמרות המהפכה. קאזמי החליף את איש הדת השנוי במחלוקת חוסיין טאא'ב כראש ארגון הביון של משמרות המהפכה.

ראש אבטחת המידע אחראי על ההגנה בתוככי משמרות המהפכה מפני ריגול, חדירת גורמים פוליטיים לא רצויים, דליפת מידע סודי החוצה וכן ניטור מדיני וביטחוני של מפקדי הכוחות והצוות. הארגון כפוף ישירות למנהיג העליון ופועל תחת פיקוחו. החלפתו של טאא'ב לאחר 13 שנים שהוכרזה ביום חמישי האחרון, הפתיעה רבים ועוררה ספקולציות רבות לגבי הסיבות לפיטוריו, כך דיווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

השינוי שנחשב למהלך מרכזי של המנהיג העליון עלי חמינאי הגיע לאחר סדרה של התקפות קטלניות בלתי מוסברות נגד קציני משמרות המהפכה, חיסולים ומקרי מוות בלתי מוסברים, ופגיעה במתקני הגרעין והצבא של איראן.

כלי תקשורת הקשורים למשמרות המהפכה, המעיטו בחשיבות פיטוריו של טאא'ב, וטענו כי השינוי בהנהגת משמרות המהפכה על ידי חמינאי אינו דבר יוצא דופן, ויש לראות בו אפילו צעד לקראת "מודיעין והסתערות על האויב, והתגברות המבצעים נגד ישראל".

איראן משמרות המהפכה עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד