ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
"מחיר ששווה לשלם"

בוריס ג'ונסון השווה את רוסיה לגרמניה הנאצית

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון תקף את "התוקפנות חסרת המעצורים המוחלטת" של הקרמלין ואמר ש"המחיר שאנו משלמים, שווה בשביל החופש, נמצא דרכים לעקוף דברים וחלק מהעלויות יתחילו לרדת"

בוריס ג'ונסון נפגש עם וולודימיר זלנסקי: אילוסטרציה
בוריס ג'ונסון נפגש עם וולודימיר זלנסקי: אילוסטרציה צילום: דוברות ממשלת בריטניה

בוריס ג'ונסון השווה אתמול את רוסיה לגרמניה הנאצית. ואמר כי "שווה לשלם את מחיר החופש", בנאום בפסגת ה-G7 בבוואריה גרמניה, ראש הממשלה נשבע להמשיך לתמוך בקייב ובנשיא וולודימיר זלנסקי, והוסיף: "סיבולת אסטרטגית חשובה מאוד, הוא מנהל תוקפנות חסרת מעצורים מוחלטת מהקרמלין", אמר ג'ונסון ל-BBC.

הוא אמר, "אני חושב שלפעמים שווה לשלם את מחיר החופש, ורק תזכרו, לקח לדמוקרטיות באמצע המאה הקודמת הרבה זמן להכיר בכך שהם צריכים להתנגד לעריצות ולתוקפנות, זה היה יקר מאוד, אבל מה שהוא קנה בסופו של דבר עם תבוסת הדיקטטורים, במיוחד של גרמניה הנאצית, עשרות שנים של יציבות, סדר עולמי שנשען על מערכת לאומית מבוססת כללים ושראוי להגן עליו, ששווה להגן עליו, זה מספק שגשוג לטווח ארוך".

לדבריו, ההשפעה הכלכלית של המלחמה באוקראינה על בריטניה, גרמה למחירי הדלק ומחירי המזון לעלות, אך בגלל התנהלות בריטניה המחירים יתחילו לרדת". ג'ונסון הוסיף: "נמצא דרכים לעקוף דברים וחלק מעלויות יתחילו לרדת".

נשיא אוקראינה זלנסקי ביקש מערכות הגנה נוספות כדי להילחם בהפצצת הטילים שספגה קייב וערים אחרות בימים שלפני הפסגה. "אנחנו צריכים הגנה אווירית חזקה ומודרנית, יעילה לחלוטין, שיכולה להבטיח הגנה מלאה מפני הטילים הללו", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה בוריס ג'ונסון נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד