י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
הקורבנות התייבשו

בדרך לארה"ב: 46 בני אדם מצאו את מותם במשאית

משאית שנמצאה ליד פסי רכבת בדרום-מערב סן אנטוניו, הכילה עשרות גופות, מדובר בטרגדיה הקטלנית ביותר מבין אלפים שמתו בניסיון לחצות את גבול ארה"ב ממקסיקו בעשורים האחרונים. 16 בני אדם נלקחו לבתי חולים

בדרך לארה"ב:  46 בני אדם מצאו את מותם במשאית
משאית הזוועה עם הקורבנות צילום: צילום מסך

הטרגדיה הקטלנית ביותר מבין אלפים שמתו בניסיון לחצות את גבול ארה"ב ממקסיקו בעשורים האחרונים: 46 בני אדם נמצאו מתים ו-16 נוספים נלקחו לבית החולים לאחר שנמצאו ביום שני בתוך קרוואן מחובר למשאית בכביש נידח בדרום מערב סן אנטוניו, כך אומרים גורמים רשמיים בטקסס ארה"ב.

עובד עירוני גילה את הזוועה זמן קצר לפני 18:00 ביום שני, כך אמר מפקד המשטרה וויליאם מקמנוס. השוטרים שהגיעו מצאו גופה על הקרקע מחוץ לקרוואן.

16 בני אדם נלקחו לבית החולים עם מחלות שונות מתוכם ארבעה ילדים, כך אמר מפקד הכבאות צ'רלס הוד. הפצועים התייבשו, ולא נמצא מים בקרוואן, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

שר החוץ של מקסיקו אמר כי שני אנשים מגואטמלה היו בין הנשלחים לבית החולים. הקונסול המקסיקני בסן אנטוניו, מרסלו אברד אמר כי הניצולים נלקחו לארבעה בתי חולים ברחבי העיר.

שלושה אנשים נלקחו למעצר, אך לא ברור אם הם קשורים לסחר בבני אדם, אמר מקמנוס. אלו שהיו בקרוואן היו חלק מניסיון הברחה משוער של אלה שניסו להיכנס לארצות הברית, והחקירה מנוהלת על ידי אגף חקירות ביטחון המולדת של ארה"ב, אמר מקמנוס.

השר לביטחון פנים אלחנדרו מאיורקס כתב בטוויטר שהוא "שבור לב מהאובדן הטרגי של החיים" בסן אנטוניו. הקונסוליה הכללית המקסיקנית בסן אנטוניו פרסמה שהיא תספק סיוע לכל מקסיקני המעורב בתקרית. כמו כן, נאמר כי הקונסול הכללי רובן דקותי הגיע למקום.

ראש עיריית סן אנטוניו, רון נירנברג, אמר של-46 שמתו היו "משפחות שכנראה ניסו למצוא חיים טובים יותר, זאת לא פחות מטרגדיה אנושית מחרידה", אמר נירנברג.

גורם רשמי במכבי האש של סן אנטוניו אמר שהם מצאו "ערימות של גופות" וללא סימני מים במשאית. "החולים שראינו היו חמים למגע, הם סבלו ממכת חום, תשישות", אמר מפקד הכבאות של סן אנטוניו, צ'רלס הוד, במסיבת עיתונאים. "זה היה קראוון עם קירור, אבל לא הייתה יחידת מיזוג אוויר שעבדה".

טקסס משאית הרוגים ופצועים מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד