י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שוב סוער ברמת גן

מטריד: חנות אויימה ונקנסה בעקבות "שמע ישראל"

סתימת פיות: בעל חנות ברמת גן נקנס לאחרונה בשל תליית שלט עם הפסוק 'שמע ישראל': "ראש העיר נזעק ושלח אליי כל מיני פקחים ובריונים שאוריד את השלט!". חברות הכנסת סטרוק וולידגר הגיעו לחזק: "נעשה פה אכיפה בררנית והתנגדות מובהקת"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מקומם: בעל חנות ברמת גן תלה שלט עם הפסוק 'שמע ישראל', וקיבל ממחלקת האכיפה של העירייה, הרואה בשלט שמעל חנותו "מפגע" מכתב התראה לפני קנס וכי עליו להורידו.

"שמתי שלט גדול של - "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד" - מעל השלט הנושא את שם החנות שלי. ראש העיר נזעק ושלח אליי כל מיני פקחים ובריונים שאוריד את השלט. אם לא, יורידו לי אותו בכוח! ולכן היה לי רעיון, להחליף את שם החנות ל"שמע ישראל" ואז הוא לא יוכל להגיד לי כלום", סיפר בעל החנות.

חברות הכנסת אורית סטרוק ומיכל וולדיגר הגיעו לחזק. "ראינו שלטים בכל מקום, אבל רק שלט אחד מפריע לראש העיר "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד". נעשה פה אכיפה בררנית והתנגדות מובהקת לדברים הכי אלמנטריים של קדשי ישראל, ואנחנו ננצח את כל מי שמנסה להוריד את הערך של שמע ישראל", אמרה סטרוק.

חברת הכנסת וולדיגר הוסיפה: "באנו כדי לתמוך ולהגיד שאנחנו איתך, אי אפשר לקחת את זכות הבסיסית לחופש דת ולחופש עיסוק. הם לא מאפשרים לך להנציח את הפסוק האלמנטרי הפסוק הבסיסי של העם שלנו, וגם לא מאפשרים לך לעבוד".

"אני מניחה שמי שבא בתלונות ובצעקות רק על החנות הזאת, הוא כי מה שמפריע לו - הוא לא השלטים - אלא המהות שלו, משום שרוצים לסלק כל דבר שהוא קדוש ולא נאפשר את זה, זה סתימת פיות שאסור לעבור עליה בשתיקה".

כפיה חילונית שמע ישראל חנות רמת גן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד