י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"ארגון טרור ציני ונפשע"

חמאס פרסם תיעוד מהשבוי; בנט: "הפצת הסרטון - מעשה מתועב ונואש"

אחרי שהודיעו אמש על הדרדרות במצבו של אחד הישראלים ששבוי בידיהם, היום פרסם חמאס תיעוד של הישאם א־סייד, צעיר בדואי שמוחזק בשבי ברצועה מ-2015, כשהוא נראה שוכב על מיטה ומחובר לחמצן | ראש הממשלה: "הפצת סרטון של אדם חולה, מעשה מתועב ונואש"

חמאס פרסם תיעוד מהשבוי; בנט: "הפצת הסרטון - מעשה מתועב ונואש"
הישאם א־סייד מחובר לחמצן צילום: מתוך הסרטון

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה אחר הצהריים (שלישי) תיעוד של הישאם א־סייד, ישראלי המוחזק ברצועת עזה משנת 2015. בתיעוד נראה א־סייד כשהוא שוכב על מיטה ומחובר למסכת חמצן.

ראש הממשלה בנט פרסם הודעה חריפה בעקבות פרסום הסרטון: "חמאס מחזיק בשני אזרחים פגועי נפש, חולים וסובלים, וזאת בניגוד לכל החוקים והדין הבינלאומי". בנט ציין כי "הפצת סרטון של אדם חולה זה מעשה מתועב ונואש. מדינת ישראל רואה בחמאס אחראי למצבם הבריאותי של האזרחים השבויים.

"בנוסף", מזכיר רה"מ, "חמאס מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ז"ל ואורון שאול ז"ל, גם זאת בניגוד לדין הבינלאומי. הישאם א-סייד איננו חייל, אלא אזרח ישראלי פגוע נפש שחצה את הגבול לרצועת עזה מספר פעמים קודם לכן. חמאס מעכב כל סיכוי לעסקה. פעולות חמאס מהוות הוכחה כי מדובר בארגון טרור ציני ונפשע. מדינת ישראל תמשיך במאמציה להשבת השבויים והנעדרים כל העת באחריות ונחישות".

שר החוץ יאיר לפיד בתגובה להודעת החמאס: "ישראל רואה בחמאס את האחראי הישיר למצבם של האזרחים שהוא מחזיק בניגוד לחוק הבינלאומי. מדובר בשני פגועי נפש והחזקתם בשבי במשך שנים הוא מעשה של אכזריות בלתי נתפסת. חמאס גם מחזיק בגופות שני חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול ז"ל תוך רמיסה של כל גבולות המוסר והדין הבינלאומי".

עוד אמר שר החוץ כי "פעולות חמאס הן הוכחה כי מדובר בארגון טרור מתועב שמחזיק את אזרחי עזה כבני ערובה שמשלמים את מחיר פעולותיו".

הוא הוסיף: "אני קורא לקהילה הבינלאומית, כולל ארגון הבריאות העולמי, הצלב האדום הבינלאומי והארגונים העוסקים בפגועי נפש, לגנות את החמאס על התנהגותו הלא אנושית ולדרוש ממנו לפעול על פי הדין הבינלאומי ולשחרר את האזרחים ואת הגופות שהוא מחזיק".

אתמול הודיע ארגון חמאס ה כי חלה הידרדרות פתאומית במצבו של אחד הישראלים המוחזקים ברצועה. בישראל הבהירו אמש כי לא מוכר על שינוי כלשהו במצבם של השבויים הישראלים.

בהודעת דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו-עוביידה, נאמר כי "התרחשה הידרדרות רפואית של אחד מאסירי האויב הנמצאים בידי הזרוע".

הישאם שעבאן א־סייד, הוא צעיר בדואי תושב היישוב חורה החולה בסכיזופרניה. בשנת 2015 חצה הישאם את גדר המערכת ומאז הוא מוחזק בידי חמאס.

נזכיר כי לשכת ראש הממשלה הגיבה אתמול להודעת חמאס, ולפיה חלה הידרדרות פתאומית במצבו של אחד הישראלים. "חמאס מוכיח גם הערב שהוא ארגון טרור ציני ונפשע, שמחזיק אזרחים פגועי נפש בניגוד לכל האמנות והחוקים הבינלאומיים, כמו גם את גופות חללי צה"ל", נאמר בהודעה מטעם ראש הממשלה נפתלי בנט.

בלשכת ראש הממשלה הוסיפו: "חמאס הוא זה שאחראי למצבם של האזרחים השבויים. מדינת ישראל תמשיך במאמציה, בתיווך מצרים, להשבת השבויים והנעדרים, באחריות ובנחישות".

 

רצועת עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד