י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אמת מה נהדר כתר תורה

ושננתם: תלמידי גור נבחנו אצל הגרי"י בלינוב

תלמידי ישיבת 'מאור ישראל' דחסידי גור הגיעו למבחן מרשים אצל הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב רב ואב"ד מרכז בני ברק וראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית בארה"ק

ושננתם: תלמידי גור נבחנו אצל הגרי"י בלינוב
הגרי"י בלינוב בבחינה לתלמידי ישיבת גור צילום: באדיבות המצלם

רגעים של קורת רוח רוחנית בעולם הזה היו מנת חלקם של משתתפי המעמד המרשים ויוצא הדופן, שהתקיים במעונו של הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב – רב ואב"ד מרכז בני ברק וראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית בארה"ק וחתנו של הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל – רב אב"ד בני ברק. למעונו עלו ובאו מצוייני תלמידי ישיבת 'מאור ישראל' דחסידי גור בבני ברק, על מנת לעמוד בכור המבחן.

שעה ארוכה ישבו הבחורים כשבראש השולחן הר, והוא בוחן אותם במבחר שאלות מהמסכתות שנלמדו בתקופה האחרונה, במסגרת הלימוד של אגודת המזומנים 'שערי יצחק' שע"י 'איחוד מוסדות גור'.

במסגרת המבחן, עבר הרב שליט"א עם הבחורים על כעשר מסכתות בעת ובעונה אחת, מסכתות ברכות, שבת, ראש השנה, סוכה, ביצה, מגילה, קידושין, סנהדרין ועבודה זרה, והבחורים המצטיינים הפליגו בידיעותיהם הנרחבות ברחבי המסכתות, כאשר הגמרא וביאורה שגורים על לשונם 'כמונח בקופסא', ובהירים להם כנתינתם מסיני.

עם סיום המעמד ומתוך רוב התפעלות לנוכח היקף ידיעותיהם הנרחבות, כתב הרב במכתבו הנרגש:

"הבחורים החשובים והיקרים ממצוייני ישיבת מאור ישראל דחסידי גור, עמדו בכור המבחן על כמה וכמה ממסכתות הש"ס בעל פה, וקיימו פשוטו כמשמעו 'ושננתם – שיהיו דברי תורה מחודדים בפיך, שאם ישאלך אדם אל תגמגם וכו' אלא אמור לו מיד וכו','ועדיים לגדול תלמידי חכמים אמיתיים." עוד מפליג הרב בשבח הבחורים המצטיינים, ומסכם בהתפעלות 'אשרי יולדתו'.

ואכן, כל מי שראה גם חזה את המחזה המפעים, כיצד הבחורים שולטים ברמה בהיקף נכבד של מאות דפי גמרא בעל פה ומביעים את ידיעותיהם הנרחבות, אינו יכול שלא לצאת מגדרו בהתפעלות של ממש, ולקנא בבחורים אשר זכו לכתר תורה בבחינת 'קנאת סופרים'.

חסידות גור הרב בלינוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד