י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שפל ביחסים בין המדינות

בולגריה בצעד דרמטי נגד רוסיה: "היה כיסוי"

בולגריה מגרשת מהמדינה 70 דיפלומטים רוסים. לדברי ראש הממשלה תפקידם הדיפלומטי היה כיסוי לפעולות ריגול. "ביום ראשון אנו מצפים שמטוס מלא ב-70 מושבים יחזור למוסקבה"

בולגריה בצעד דרמטי נגד רוסיה: "היה כיסוי"
pixabay

בולגריה הודיעה על גירושם של לא פחות מ-70 דיפלומטים רוסים משטחה. בבולגריה טוענים כי אותם דיפלומטים הם סוכני ביון של הקרמלין.

ראש ממשלת בולגריה קיריל פטקוב אמר כי "כל מי שפועל למען אינטרסים זרים ייקרא לחזור למדינה ממנה הגיע. רבים מהאנשים האלה עבדו ישירות עבור שירותי ביון ותפקידם הדיפלומטי היה כיסוי. ביום ראשון אנו מצפים שמטוס מלא ב70 מושבים יחזור למוסקבה".

העיתונאי יאיר נבות מסביר כי המשמעות המעשית של הגירוש היא שפל חדש ביחסי סופיה-מוסקבה, שכן מדובר בכמעט מחצית מכלל הסגל הדיפלומטי הרוסי בבולגריה. בנוסף תיסגר קונסוליה רוסית אחת בעיר רוּסֶה בצפון מזרח בולגריה, והקונסוליה הבולגרית בעיר יקטרינבורג ברוסיה תיסגר.

לפני למעלה משנה משרד החוץ הבולגרי הודיע לשני דיפלומטים רוסים כי עליהם לעזוב את המדינה לאור מעורבותם בפעילות "שאינה תואמת את מעמדם הדיפלומטי".

קודם לכן הואשמו בבולגריה שישה בני אדם, בהם קצינים בריגול למען רוסיה. התובעים טענו כי המרגלים העבירו מידע מסווג אודות בולגריה, נאט"ו והאיחוד האירופי לשגרירות רוסיה בסופיה.

 

רוסיה בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד