י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא למדו כלום

יותר מ-2,700 תקריות אנטישמיות בגרמניה בשנת אחת

כאילו לא היתה שואה, יותר מ-2700 תקיפות אנטישמיות בשנה אחת בגרמניה. כולל 63 פיגועים ושישה מקרים של אלימות קיצונית. בממוצע נרשמו למעלה משבעה מקרים ביום האירועים כוללים גם אירועים פליליים וגם אירועים שאינם פליליים

יותר מ-2,700 תקריות אנטישמיות בגרמניה בשנת אחת
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

קבוצה שעוקבת אחר אנטישמיות בגרמניה אמרה שהיא תיעדה יותר מ-2,700 תקריות במדינה בשנה שעברה, כולל 63 פיגועים ושישה מקרים של אלימות קיצונית. במהלך שנת 2021 נרשמו יותר משבעה מקרים ביום, כאשר הימין הקיצוני הוא הקבוצה הנפוצה ביותר בביצוע תקיפות אנטישמיות. נרטיבים של קונספירציה אנטי-יהודית שנבעו מהמגיפה ומהסכסוך במזרח התיכון עם ביקורת אנטישמית על ישראל היו המניעים העיקריים של 2,738 התקריות, כך לפי המחלקה למחקר ומידע על אנטישמיות (RIAS).

האירועים כוללים גם אירועים פליליים וגם אירועים שאינם פליליים, אמרו בקבוצה. הנציב של ממשלת גרמניה למאבק באנטישמיות, פליקס קליין, כינה את מספר התקריות 'מפחיד', אך אמר גם כי "במקביל, כל אחת מהתקריות המדווחות היא גם צעד לקראת צמצום דמויות של אפלה".

גורמים ימניים קיצוניים היו אחראים ל-17% מהאירועים, אך לא ניתן היה לשייך יותר ממחצית מכל התקריות האנטישמיות להשקפה פוליטית ספציפית, נכתב בדו"ח. בין המקרים של 'אלימות קיצונית', נכללה התקפה על יהודי בהפגנה למען ישראל בהמבורג וירי במרכז קהילתי יהודי בברלין. בסך הכל, 964 אנשים יהודים ולא-יהודים כאחד הושפעו ישירות מתקריות אנטישמיות, אמר בנימין שטייניץ, ראש המחקר RIAS, לתקשורת בברלין. מרינה צ'רנבסקי ממרכז הייעוץ "אופק" לנפגעות אלימות ואפליה אנטישמית כינתה את מספר המקרים הגבוה כ'רעש רקע' בחיי היומיום של יהודים בגרמניה.

בשנת 2020, נרשמו 1,909 מקרים כאלה, אך המעקב לא היה קפדני כמו בשנה האחרונה, "העובדה שהמספר מתקרב כעת לשלושת האלפים מפחידה", אמר נציב האנטישמיות של הממשל הפדרלי, פליקס קליין. אבל "במקביל, כל אחד מהאירועים המדווחים הוא גם צעד לקראת הפחתת מספר המקרים הלא מדווחים".

שואה גרמניה נאצים אנטישמיות בגרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד