כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זה לא עוד מצווה

בזכות התפילין ננצח / טופז דויטש - רם

טופז דויטש - רם נשיא העמותה לערכים יהדות וציונות נתקל כמו אלפים רבים בתמונה של ילדים תל אביבים מניחים תפילין "כשראיתי את התמונה הזו, עם הנוער המקסים שלנו שמתחבר לאמונה ולשורשים ומניח תפילין שמחתי כל כך. נמשיך ככה ובעזרת ה' נעשה ונצליח"

בזכות התפילין ננצח / טופז דויטש - רם
טופז דויטש - רם צילום: באדיבות המצלם

תמונה אחת שרצה בימים האחרונים ברשתות החברתיות שבתה את ליבי. הביטו בה, איזו עוצמה. 6 ילדים תל אביבים, ישראלים שגאים ביהדותם מניחים תפילין יחד. התמונה עוררה המון תגובות ברשת. לי היא הזדמנות טובה להסביר למה התפילין הם מבחינתי לא "עוד מצווה" בתרי"ג המצוות אלא משהו שכל ישראלי שחשובה לו מדינת ישראל צריך לאחוז בו. משום שהם הביטוי היומיומי לאמונה שלנו באלוקים.

תחשבו על זה רגע. יש קשר בין חנוכה לפורים: שניהם סיפורים של יהודים שלא השתחוו למלכות. מרד המכבים, עליהם השלום - היה המרד הראשון במלחמה נגד תרבות המערב שהובילה "קדושים מעונים". המרד ברומא היה גאווה לא רק יהודית, אלא אנושית - מול אנשים שנאבקים באימפריה הכי חזקה ורצחנית. שמעדיפים למות ולא להיכנע.

צילום: עמוד הפייסבוק "משה חיים" הרב עדי אלפנט

על אותו משקל, יהיה אפשר לקשר גם בין פסח ליום העצמאות: שניהם מתארים אנשים חסרי זכויות, חוצים את הים - להקים ארץ מובטחת עתיקה-חדשה, בה האומה העברית חופשית. עצם העובדה, שהעם העברי הוא הבודד בעולם שחזר לארץ מולדתו, אחרי אלפי שנים, תוך שמירה על שפתו, אלוהיו ומנהגיו - זו ההוכחה הניצחת להצלחת האדם העברי המתקדם.

בעוד תרבויות ברבריות ועלובות כדוגמת ספרד או גרמניה, החליטו לגרש, לרצוח ולהשמיד את היהודים - התרבות היהודית הייתה אחראית על אין ספור המצאות, יצירות, שירה, ספרות, אמנות, הנדסה ובנקאות. לכן העמים הבינוניים האלו, שנאו אותנו. תמיד שונאים מוצלחים, עשירים וגיבורים. היטלר היה סטודנט כושל שאפילו ללימודי אמנות לא התקבל, בעוד איינשטיין שינה את המדע לעד.

כל ההצלחה העברית, היהודית, הציונית, היא נגזרת של האמונה באלוקים.
הרצל - מלך הפילוסופיה של מדינת ישראל, באחרית האריסטוקרטיה שלו כיבד את אלוקים.
דוד בן גוריון - הדמות הביצועית של ישראל, שם את מבטחו באלוקים והאמין בנסים.
כמוהם גולדה מאיר, ברל כצנלסון.

וזה למה אניח את התפילין שלי.
כל יום.
כי ישראל ללא אלוקים,
הציונות ללא אלוקים,
ימותו.

ולכן כשראיתי את התמונה הזו, עם הנוער המקסים שלנו שמתחבר לאמונה ולשורשים ומניח תפילין שמחתי כל כך. נמשיך ככה ובעזרת ה' נעשה ונצליח!

הכותב הינו נשיא העמותה לערכים יהדות וציונות וחבר תנועת הליכוד

הנחת תפילין מצווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד