י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נגד שלום ובעד פיגועים

סקר פלסטיני: 77% רוצים שאבו-מאזן יתפטר; ומה חושבים בעזה?

סקר פלסטיני מראה כי הפופולריות של יו"ר הרשות אבו מאזן נמצאת בירידה חדה. אם היו נערכות היום בחירות בין הנייה לאבו מאזן, האחרון היה מפסיד בהפרש ניכר. 59% מאמינים שהפיגועים שבוצעו בשטח ישראל בתקופה האחרונה מסייעים לסיום הכיבוש. הסקר המלא

סקר פלסטיני: 77% רוצים שאבו-מאזן יתפטר; ומה חושבים בעזה?
פלסטיני מפגין נגד ישראל צילום: הפייסבוק של דניאל ראב

סקר חדש שפרסם מכון הסקרים הפלסטיני של ח'ליל שקאקי שמובא ב'כאן 11' מצביע כך ש-77% מהנשאלים אמרו כי הם רוצים שאבו-מאזן יתפטר, מתוכם 72% בגדה המערבית ו-84% ברצועה. לפני כ-3 חודשים עמד הנתון על 73%. 71% מהנשאלים אמרו כי הם חפצים בביצוע בחירות פלסטיניות כוללות לפרלמנט ולנשיאות בקרוב - 80% בעזה ו-65% בגדה.

אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לנשיאות בין ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, למנהיג חמאס, אסמאעיל הנייה, אזי שאחוז ההשתתפות היה עומד על 49% בלבד, הניה היה מנצח עם 55% לעומת 33% של עבאס.

אם הבחירות היו בין הניה לבכיר פת"ח מרוואן ברגותי, אחוז ההשתתפות היה עולה ל-66% וברגותי היה מנצח עם 61% לעומת 34% של הניה. בעניין הליך השלום הישראלי-פלסטיני, 69% מהנשאלים אמרו כי הם נגד, ו-28% אמרו שהם בעד פתרון שתי המדינות, זאת לאחר שהרעיון הוצג לנשאלים מבלי לפרט מה אומר הפתרון.

77% מהנשאלים סוברים כי ההזדמנויות להקים מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל ב-5 השנים הבאות קטנים או קטנים מאד. מרבית הנשאלים -50% - אמרו כי בכדי לצאת "מהמצב הקיים" הם מעדיפים לצאת "למאבק מזוין נגד הכיבוש הישראלי", 22% אמרו כי הם מעדיפים להגיע להסכם שלום עם ישראל.

59% מאמינים שהפיגועים שבוצעו בשטח ישראל בתקופה האחרונה מסייעים לסיום הכיבוש, 37% חושבים שזה לא מסייע. כשנשאלו לדעתם על אודות "הצעדים בוני האמון" באמצעות שיפור תנאי המחיה בגדה וברצועה, 65% אמרו שהם רואים אותם בחיוב, 30% אמרו כי הם רואים בכך משהו שלילי.

בנוסף, 40% סבורים שהימנעות חמאס מלשגר ירי רקטות במהלך צעדת הדגלים השנה תעודד את ישראל להמשיך בפעולות נגד ירושלים ואל-אקצא, 35% סבורים שחמאס לא שיגר רקטות כדי לא להיגרר למערכה לא מחושבת, 13% סבורים שחמאס פחד מהתגובה הישראלית. 78% סוברים שהקוראן מכיל פסוקים המנבאים את היעלמותה של ישראל בשנת 2022, כפי שאומרים פרשני הדת, לעומת 17% שלא מאמינים לכך.

הסקר נערך בקרב 1,270 פלסטינים בגדה המערבית ובעזה בתאריכים 22-25 בספטמבר, ותוצאותיו התפרסמו אתמול (שלישי).

פלסטינים אבו מאזן איסמעיל הנייה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד