י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניסיון סחיטה

מעל 8 שנות מאסר לאזרח צרפתי שהטיס רחפן בגבול איראן

איראן פסקה עונש מאסר ארוך במיוחד לאזרח הצרפתי בנג'מין ברייר שנאשם בריגול. עורך דינו האיראני בפריז, סייד דאהגן, אמר כי בית משפט איראני לערעורים אישר את גזר הדין באשמת "ריגול" ו"תעמולה נגד המשטר" וברייר נידון לשמונה שנים ושמונה חודשי מאסר

מעל 8 שנות מאסר לאזרח צרפתי שהטיס רחפן בגבול איראן
בנג'מין ברייר צילום: מתוך הטוויטר של עורך דינו

בית המשפט לערעורים באיראן אישר את פסק הדין שהושת על בנג'מין ברייר אזרח צרפתי, בטענה שברייר הוא "סוכן בשירות מדינת אויב", ונפסקו לו 8 שנים ושמונה חודשים מאסר. עורך דינו הנוסף של ברייר, פיליפ ואלנט, אמר כי העונש שלו "היה מוכן מראש" על ידי הרשויות האיראניות. ומאשים את איראן בהחזקתו כ"בן ערובה". הוא הוסיף: "זה מזעזע ודרמטי".

"זה בלתי מתקבל על הדעת שבנג'מין ברייר נשאר בן ערובה למשא ומתן מצד משטר שמתמיד ברצונו לעצור באופן שרירותי אזרח צרפתי ולהשתמש בו כקלף מיקוח", הוסיף, וקרא ל"רשויות הצרפתיות, האמריקאיות והבריטיות, לדרוש את שחרורו לתנאי מוקדם לחידוש המשא ומתן לגרעין".

"ברור שבנג'מין ברייר לא זכה למשפט הוגן בפני שופטים חסרי משוא פנים. לא ניתנה לו כל זכות להגן על עצמו, לא ניתנה גישה לתיק של התביעה, לא הזדמנות להתכונן ולהציג הגנה בפני שופטי בית המשפט של משמרות המהפכה", אמר ואלנט בהצהרה והוסיף כי יערער. "משפחתו של בנג'מין ברייר קוראת כעת לרשויות הצרפתיות לנקוט בצעדים מיידיים כדי לאפשר את החזרתו לצרפת". כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

אמש (שלישי) הגיב משרד החוץ של צרפת לגזר הדין: "אין בסיס עובדתי והוא בלתי מתקבל על הדעת". אחותו בלנדין ברייר אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי אחיה היה "בן ערובה פוליטי", ואמרה כי "ברור שזהו משפט פוליטי עבור איראן ששולח מסר לממשלת צרפת, אנחנו כלום מול זה, אנחנו מרגישים כמו פיונים במשחק דיפלומטי".

ברייר, בלוגר טיולים בן 36, מוחזק באיראן מאז מאי 2020, אז נעצר לאחר שהטיס מיני מסוק בשלט רחוק המשמש לצילום אווירי או בקרת תנועה בפארק לאומי סמוך לגבול טורקמניסטן-איראן. הוא פתח בשביתת רעב בכלא וליקאבאד במשהד בדצמבר כדי למחות על תנאי המעצר שלו.

בעשור האחרון, משמרות המהפכה של איראן עצרו עשרות אזרחים כפולים, בעיקר על רקע האשמות לא מוכחות של ריגול והפרת הביטחון של איראן, ארגוני זכויות אדם אומרים שזה בעצם לקיחת בני ערובה כדי להתמקח מול המערב על הסרת הסנקציות.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בנג'מין ברייר נסע עם הטנדר שלו מצרפת לאיראן ב-2020. כעת, הוא עומד בפני שנים רבות בכלא איראני, לאחר שהואשם בריגול ותעמולה. הוא הואשם בשני סעיפי ריגול ותעמולה נגד הרפובליקה האסלאמית", אמר סייד דהגאן, עורך דינו של ברייר, לסוכנות הידיעות 'רויטרס'.

דהגאן אמר כי הגבר בן ה-37 הואשם בריגול לאחר שצילם תמונות ב"אזורים אסורים". הוא נעצר לאחר שהטיס רחפן במדבר סמוך לגבול טורקמניסטן-איראן. פעילי זכויות אדם מאשימים את ממשלת איראן בשימוש במעצרים כדי להשיג מנוף במשא ומתן פוליטי עם מדינות המערב. טהראן הכחישה את ההאשמות.

איראן צרפת בן ערובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד