י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יותר מ-2000 מטוסים

שרת החוץ קוראת לשלוח נשק לטייוואן מחשש לפלישת סין

שרת החוץ של בריטניה ליז טרוס, אומרת כי בריטניה צריכה לשלוח נשק כדי לעזור לטייוואן על רקע החשש מפני פלישה של סין. לבריטניה אין קשרי הגנה או קשרים דיפלומטיים עם טייוואן, אך בגלל החשש לפלישה סינית, היא תומכת בשליחת נשק לטייוואן

חיילים סיניים: אילוסטרציה
חיילים סיניים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ליז טרוס הציעה שבריטניה תספק סיוע צבאי לטייוואן. שרת החוץ של בריטניה תומכת בשליחת נשק מחשש לפלישה סינית בדומה לפלישה הרוסית לאוקראינה. לבריטניה אין כיום קשרים ביטחוניים או דיפלומטיים עם טייוואן, שחוששים שסין עשויה לפלוש אליה, כאשר בייג'ין הופכת עוינת יותר ויותר כלפי שכנתה.

באופן רשמי עמדת בריטניה הייתה לחפש "פתרון בדרכי שלום" בין המדינות. אם תוכניתה של גברת טרוס תצא לפועל, זה יכעיס את הסינים. כשהופיעה אתמול (שלישי) בפני ועדת החוץ, אמרה ליז טרוס: "תמיד יש נטייה, וראינו זאת לפני מלחמת אוקראינה, של משאלת לב, לקוות שדברים רעים נוספים לא יקרו אבל לחכות עד שזה יקרה זה יהיה מאוחר מידי".

"היינו צריכים לעשות דברים מוקדם יותר, היינו צריכים לספק נשק הגנתי לאוקראינה מוקדם יותר. אנחנו צריכים ללמוד את הלקח הזה עבור טייוואן. כל ציוד ששלחנו לוקח חודשים של הכשרה, כך שככל שנקדים לעשות זאת יותר טוב". לסין יש יותר ספינות מלחמה מארה"ב ויותר מ-2,000 מטוסי קרב. אז לא ברור איך בריטניה יכולה לשנות את מאזן הכוחות הצבאיים.

דו"ח פרלמנטרי שפורסם מוקדם יותר השנה חשף כי הצי המלכותי אינו יכול להגשים את כל השאיפות הקיימות של הממשלה - בטרם תינתן שיקול כלשהו למסור ציוד יקר לטייוואנים. הצי המלכותי הגדיל את נוכחותו בים סין הדרומי בשנים האחרונות, כשספינות עורכות סיורים שנועדו להרתיע את הסינים.

בנאום לוועידת ההגנה של מכון השירותים המלכותי המאוחד (RUSI) אתמול, אמר ראש המטה הכללי של בריטניה, הגנרל סר פטריק סונדרס, שבריטניה "לא יכולה להתעלם מהעלייה האקספוננציאלית ומהאתגר הכרוני של סין". אבל הוא הפסיק לתמוך בחימוש טייוואן. התמקדותו של סר פטריק הייתה ברוסיה ובאיום הקרוב על יבשת אירופה, בפרט על המדינות הבלטיות, שהציב ולדימיר פוטין.

הוא אמר כי רוסיה עלולה להיות מסוכנת יותר לאחר הסכסוך האוקראיני מאשר קודם לכן, והוא רוצה שעוד אלפי חיילים יוצבו בכוננות גבוהה וישלחו להגן על מזרח אירופה. הוא הוסיף: "ראוי לזכור שמבחינה היסטורית רוסיה מתחילה לעתים קרובות מלחמות בצורה גרועה, אבל יכולה בסוף לנצח".

סין מלחמה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד