י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחזק את הראשון לציון

הגר"ד יוסף על העולים להר הבית: "איך אפשר לקרוא להם חרדים"

ברקע הפולמוס הפומבי סביב עליית יהודים לתפילה בהר הבית, הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה, מגבה את אחיו, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שיצא חוצץ נגד המגמה, ותקף את העולים להר: "בגלל שההשקפה שלהם קודמת את ההלכה, אז הם מנסים למצוא צידוקים לזה" 

הגר"ד יוסף על העולים להר הבית: "איך אפשר לקרוא להם חרדים"
הרב דוד יוסף צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה ובעל 'הלכה ברורה', הגיב בחריפות במסגרת שיעורו בהיכל הכולל על התגברות זרם העולים להר הבית וחיזק את אחיו, הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף.

את דבריו פתח ואמר: "אני שומע שאנשים בעלי חזות חרדית, אני לא יודע איך אפשר לקרוא להם חרדים, נכנסים להר הבית. מיד אחרי מלחמת ששת הימים אבי מורי (מרן הרב עובדיה זצ"ל י.כ) יצא בתוקף גדול כמה הדבר חמור ושיש כאן איסור כרת! כמעט כל גדולי ישראל קבעו שזה איסור כרת", אמר בשיעורו.

"אחרי מלחמת ששת הימים, כל גדולי ישראל יצאו נגד הכניסה להר הבית וקבעו שזה איסור כרת, אפילו לא מהחוגים של החרדים. היה איש אחד, הרב גורן, שהוא הלך נגד גדולי ישראל, הוא אף פעם לא פחד מאף אחד. במשך שנים היה מצב שכל אדם נזהר לעלות להר הבית".

הגר"ד יוסף המשיך ותהה: "מה קרה? פתאום התחיל להתעורר הרעיון הלאומני. יש כאלה אנשים שיש להם בראש שאם אנחנו נראה ריבונות, אז אנחנו עוזרים לקב"ה להביא את הגאולה. ואז הם מחפשים את הקולות. בגלל שההשקפה שלהם קודמת את ההלכה, אז הם מנסים למצוא צידוקים לזה".

"הם מנסים ליישר את ההלכה לפי הלאומנות שלהם. אני שומע שבזמן האחרון הרבה שומרי תורה ומצוות, והרבה בעלי חזות חרדית, נכנסים. אם נגיד שצריך להראות ריבונות וכולי וכולי, אבל מה אם ההלכה? מה אם האיסור כרת? אבא שלי זה בער בו בכל ליבו".

"ועכשיו כשזה נפרץ יותר ויותר, קם אחי, הגאון הגדול הרב יצחק יוסף הראשון לציון, וצעק נגד זה. הוא לא התכוון לשום פוליטיקה, אנחנו הולכים אחרי ההלכה. אנחנו צריכים לחזק את ידי כל מי שנלחם נגד עלייה להר הבית, אני מחזק את הרב יצחק. זה נטו ההלכה", סיכם.

הרב דוד יוסף הר הבית עלייה להר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד