ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
היחסים מתחממים

שליחת הבית הלבן לאנטישמיות בסעודיה: "באתי דווקא לכאן"

השגרירה דבורה ליפשטדט, השליחה המיוחדת של ארה"ב לניטור ומאבק באנטישמיות, הביעה את שמחתה להיות בממלכה הסעודית ואמרה שבחרה במכוון להגיע לערב הסעודית כביקור החוץ הראשון שלה כדי לעזור ליצור דיאלוג בין יהודים למוסלמים

יהודים עם בכרים סעודים: אילוסטרציה
יהודים עם בכרים סעודים: אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

שליחת הבית הלבן לאנטישמיות דבורה ליפשטדט, דיברה עם התקשורת הסעודית על הביקור שלה בממלכה, ואמרה כי החליטה להגיע קודם כל לסעודיה, כדי לקדם דיאלוג בין יהודים למוסלמים, "אני המומה מהשינויים שממלכת ערב הסעודית עושה. יש לכם דרך ארוכה, אבל אתם בהחלט עובדים בדרך הנכונה", אמרה ל-Arab News.

ליפשטדט דיברה עם התקשורת הסעודית בריאד, שם דנה בהיסטוריה של האנטישמיות, היא התמקדה בהכרה בחסרונות העבר של מדינתה וקיוותה שהביקור הזה יעזור להתחיל לתקן את נקודת המבט העוינת הקודמת על היהודים באזור. היא אמרה כי "הדורות החדשים משנים באופן פעיל נקודות מבט" וזה משהו שהיא מעריצה.

ליפשטדט פגשה גם את עורך Arab News, פייסל עבאס, וערכה סיור בחדר החדשות, שם פגשה עיתונאים ועורכים בצוות והודתה על מאמצי העיתון עצמו במאבק בדיבור שנאה ובקידום סובלנות דתית.

"ראיתי חלק מהעבודות שעשית, על יהודי לבנון, ועוד דברים חשובים, אתה פרסמת את הברכה העברית לשנה החדשה 'שנה טובה' בעמוד הראשון שלך, זה בלתי נתפס", אמרה. "המדינה שלי לא מושלמת, המדינה שלך לא מושלמת, יש לנו דרך ארוכה לעבור, אבל מה שראיתי כאן בהחלט זאת התחלה מצוינת".

עבאס מצדו קיבל את פני ליפשטדט והמשלחת הנלווית לה ושיבח את הקריירה שלה במאבק נגד האנטישמיות. "אנו שמחים לקבל אורחת בסדר גודל של השגרירה דבורה ליפשטדט המבקרת במטה שלנו בריאד, ואנחנו להוטים לקיים עוד אינטראקציות כאלה ולהציע כל תובנה שהיא והצוות שלה עשויים להזדקק לה כלפי מטרה נעלה זו, המגיעה בקנה אחד עם הרפורמות העצומות שאנו עדים לה במדינה שלנו", אמר עבאס.

זהו המסע הבינלאומי הראשון של ליפשטדט מאז שנכנסה לתפקידה באפריל 2022. המסע בן 11 הימים יכלול דיאלוג עם בכירי הממשל והחברה האזרחית בסעודיה, ישראל ואיחוד האמירויות.

סעודיה אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד