ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
חרפה גרמנית

תמונת מטוס נאצי: העובדים היהודים התלוננו והתמונה הוסרה

משרד נאט"ו בבסיס חיל האוויר בטקסס הסיר את התמונה של טייס הקרב הנאצי המפורסם והמטוס שלו. הטייס הפיל קרוב ל-24 מטוסים של בעלות הברית והצטרף לתקיפות נגד נורבגיה, פולין וצרפת. דרישה לפטר את הקצין הגרמני שתלה את התמונה

תמונת מטוס נאצי: העובדים היהודים התלוננו והתמונה הוסרה
אנדרטת שואה אילוסטרציה צילום: Pixabay

אחר תלונות של עובדים יהודים, המפקדה של תוכנית אימונים לטייסי נאט"ו שבסיסה בארה"ב הסירה מהתצוגה הדפס ממוסגר המפאר לוחם נאצי וכלי טיס שלו, הנושא את סמל צלב הקרס. ה"אייר פורס טיימס", אתר חדשות שמדווח על מטוסי קרב, דיווח כי אלוף-משנה של חיל האוויר הגרמני סטפן קליינהייר, האחראי על תוכנית ההכשרה המשותפת של נאט"ו, תלה מחוץ למשרדו בבסיס חיל האוויר שפרד בטקסס. הדפס ממוסגר של מטוס קרב מסרשמיט 262 מתקופת מלחמת העולם השנייה, הנושא צלב קרס על זנבו.


תמונת המטוס וצלב הקרס תלוי במשרד: צילום Military Religious Freedom Foundation

ההדפס הממוסגר כולל דיוקן של וולפגנג שנק, לוחם נאצי מעוטר, וריבוע נוסף עם חתימתו של שנק. אנשי צוות בבסיס חיל האוויר, ביניהם מספר אנשי צוות יהודים, התריעו בשבוע שעבר בפני הקרן הצבאית לחופש דת, על קיומו של התמונה, וביום שלישי קצין הסברה בחיל האוויר, דניאל לינדסטרום, הודיע ​​לקרן שהמסגרת עם ההדפס והחתימה הוסרו.

שנק הפיל קרוב ל-24 מטוסים של בעלות הברית והצטרף לתקיפות נגד נורבגיה, פולין וצרפת. הוא מת בגרמניה ב-2010. כך דווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. עובדים יהודים אמרו לקרן הצבאית לחופש דת, בראשותו של איש חיל האוויר לשעבר, מייקי ויינשטיין, יהודי, שיש עוד שלושה הדפסים במקומות אחרים בבסיס המתארים מטוסים ולוחמים נאצים. ויינשטיין כתב: "האמנות הזו מציגה בניצחון מטוסים נאציים עם צלב קרס נתעב על המטוסים האלה לעיני כל, הציורים הדוחים האלה חייבים להיות מוסרים באופן מיידי ולתמיד מהתצוגה הציבורית ושכל העניין המלוכלך הזה ייחקר באגרסיביות ובמהירות".

ויינשטיין קרא גם לסילוקו של קליינהייר, הקצין הגרמני. לא ברור אם תמונות המטוסים הנאצים ושל לוחמים נאצים נתלו במקום לפני הגעת קליינהייר למקום כמפקד יחידת האימונים של נאט"ו.

גרמניה נאט''ו נאצים צלב קרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד