י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנים אוחזים

הקול החרדי יפוצל: תמיכה יהודית בשני מועמדים לתפקיד המושל

הרפובליקנים בחרו את ידיד ישראל, לי זלדין, להתמודד על תפקיד מושל ניו יורק | הוא יתמודד מול המושלת הנוכחית, קתי הוצ'ול הדמוקרטית אוהדת יהודים שקיבלה תמיכה ממספר חסידויות וקהילות חרדיות, השניים התמודדו בבחירות בנובמבר הקרוב

הקול החרדי יפוצל: תמיכה יהודית בשני מועמדים לתפקיד המושל
לי זלדין עם תומכים צילום: באדיבות המצלם

לי זלדין זכה במועמדות הרפובליקנית לתפקיד מושל מדינת ניו יורק והוא יתמודד מול המושלת הדמוקרטית קתי הוצ'ול בנובמבר הקרוב, זלדין, מחוקק שמכהן ארבע קדנציות ומייצג את מחוז הקונגרס הראשון של ניו יורק, המכסה את החצי המזרחי של לונג איילנד, ידיד של הקהילות היהודיות בניו יורק, זלדין יתמודד בנובמבר מול המושלת הדמוקרטית קתי הוצ'ול , סגנית המושל לשעבר שהושבעה באוגוסט האחרון למושלת הראשונה של ניו יורק, לאחר שהמושל הדמוקרטי אנדרו קואומו התפטר מתפקידו עקב שערוריות בהן היה מעורב.

שניים מחברי הוועדה הרפובליקנית בניו יורק אישרו את זלדין, בהצהרה אמרו ראשי הוועדה ארי רימלר ומקס כהן: "חבר הקונגרס זלדין הראה פעם אחר פעם את אמונתו החזקה בחוקה ובחירויות הנלוות אליה, השכונה והעיר שלנו זקוקות מאוד למישהו שיוכל להביא ביטחון, וללי זלדין יש רקורד של תמיכה חזקה באכיפת החוק, והוא נלחם נגד חוקי הרפורמה בערבות שהחזירו כל כך הרבה פושעים לרחוב".

עוד אמרו: "בנוסף הוא הוכיח את עצמו כידיד טוב של הקהילות היהודיות, הוא תומך בחירויות דתיות, כמו גם תומך בחקיקה פרו-ישראלית ובמדיניות נגד ארגון ה-BDS".

מנגד גם למושלת קתי הוצ'ול הדמוקרטית ישנה תמיכה רחבה בקהילות היהודיות, ונראה כי התמיכה תתחלק, אנשי הקמפיין שלה פרסמו, כי: "בתוך שנה אחת בלבד, הוצ'ול הקצתה עוד כספים לתוכניות חינוך בבתי ספר פרטיים ובישיבות, הוסיפה מיליונים לחיזוק אמצעי הבטיחות והאבטחה במוסדות יהודיים ובארגונים ללא מטרות רווח יהודיים, והגדילה את תקרת הפיצויים לנפגעי פשעי שנאה ב-2,000 דולר. למרות הלחץ מצד הפרוגרסיביים וקבוצות אחרות, הוצ'ול גם תיקנה את חוק רפורמת הערבות החדש כך שיאפשר למשטרה לעצור אנשים על פשעי שנאה שבעבר נדרשו רק להגיע לחתום ערבות".

אם זלדין ינצח את הוצ'ול בבחירות הקרובות, הוא יהפוך למושל הרפובליקני היהודי הראשון של ניו יורק. זלדין היה אחד מ-100 הרפובליקנים בבית הנבחרים שהצביעו נגד אישור ניצחונו של הנשיא ג'ו ביידן, אך אמר שהקמפיין שלו יתמקד בנושאים חברתיים.

בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד