י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בשידור חי

החל הדיון על התפזרות הכנסת • הלילה לפיד יכנס לתפקיד ראה"מ

סוף סוף זה קורה: אחרי אינספור דחיות, עיכובים והסתייגויות,  הכנסת מתכנסת להצבעה באופן סופי על פיזורה ויציאה לבחירות | המשמעות: הלילה בחצות ייכנס יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה | מועד הבחירות טרם נקבע והוא נתון במחלוקת עזה בין סיעות הקואליציה לאופוזיציה

החל הדיון על התפזרות הכנסת • הלילה לפיד יכנס לתפקיד ראה"מ
מיקי לוי צילום: ערוץ כנסת

אחרי מספר דחיות, הבוקר (חמישי) תצביע הכנסת באופן סופי על התפזרות הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. עם היציאה לבחירות יכנס יאיר לפיד הלילה בחצות לתפקיד ראש בממשלה.

בשעה זו נפתחה המליאה, ההצבעה בפועל תחל בשעה 09:00, בסופן הכנסת תפוזר באופן סופי אחרי אין ספור דחיות וקרבות פוליטיים שהתנהלו בימים האחרונים.

תאריך הבחירות טרם הוכרע, ויוכרע רק בהצבעה במליאה, המחלוקת היא בין ז' בחשוון ל- ל' תשרי, החרדים מעדיפים קודם תחילת הזמן, ואילו בקואליציה וברשימה המשותפת מעדיפים את הראשון בנובמבר (ז׳ חשוון).

בימים האחרונים עוכבה ההצבעה מספר פעמים, תחילה מניסיון של גורמים באופוזיציה ובקואליציה להקים ממשלה חלופית, לאחר מכן בניסיון להגיע להסכמות, ואתמול עוכבה על ידי סיעות ישראל ביתנו, העבודה והרשימה המשותפת שהגישו אלפי הסתייגויות כדי לעכב את ההצבעה במטרה להשיג הסכמה ולהעביר את חוק המטרו.

פיזור הכנסת יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד