י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
124 יום להכרעה

שנה אחרי: הכנסת ה-24 התפזרה • תאריך הבחירות - ז' בחשוון

אחרי לא מעט עיכובים ודחיות, בתום שנה רווית אתגרים ומהמורות, הכנסת ה-24 מתפזרת באופן סופי ובעוד 124 יום אזרחי ישראל יוצאים בפעם החמישית לקלפיות, בניסיון להכריע את מפת הגושים ולהביא להנהגה יציבה | סופית: הבחירות לכנסת ה-25 בתאריך הראשון בנובמבר, ז׳ בחשוון

שנה אחרי: הכנסת ה-24 התפזרה • תאריך הבחירות - ז' בחשוון
מליאת הכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יוצאים לבחירות: מליאת הכנסת אישרה הבוקר (חמישי) את חוק התפזרות הכנסת והקדמת הבחירות לכנסת ה- 25, לז׳ בחשוון - האחד בנובמבר, בעוד 124 יום.

עם פיזור הכנסת, מסכמת הממשלה שנה בלבד בשלטון, שנה שלוותה במשברים פוליטיים, במהלכה אף התקשתה לקדם יוזמות או הצעות חוק בהיעדר רוב פוליטי.

המשבר העיקרי החל עם סיום כנס החורף, אז הודיעה חברת הכנסת עידית סילמן שכיהנה בתפקיד יושבת ראש הקואליציה על פרישה ועריקה לליכוד, מה שגרר גל משברים נוספים.

בשבועות האחרונים שקל ח"כ ניר אורבך מימינה את המשך דרכו והודיע לראש סיעתו נפתלי בנט שכיהן כראש הממשלה על כוונתו לתמוך בפיזור הכנסת.

בתגובה, הודיעו בשבוע שעבר ראש הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד ראש הממשלה החליפי באותו הזמן על פיזור הכנסת ויציאה לבחירות, מהלך שלא היה צפוי.

עם פיזור הכנסת יכנס הלילה בחצות יאיר לפיד לתפקיד ראש הממשלה. הוא יעמוד בראשות ממשלת המעבר עד להקמת ממשלה חדשה לאחר הבחירות.

בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד