י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יוקר המחייה

המומחה מסביר: "לקראת הבחירות - האטה בקצב עליית המחירים"

בנוסף לשאר התייקרויות המחירים בתחומים השונים, מחירי הדלק יעלו הלילה בחצות. מומחה כלכלי אומר כי ייתכן ונראה האטה בעליות המחירים לקראת הבחירות, אך מסרב להאשים את הממשלה: "במה שהיא לא תפקדה גם הממשלה הקודמת לא תפקדה" | האזינו

המומחה מסביר: "לקראת הבחירות - האטה בקצב עליית המחירים"
סופרמרקט צילום: Hadas Parush/Flash90

המחירים בישראל ממשיכים לעלות, והלילה בחצות מחיר הדלק יעלה ל־8.08 שקלים לליטר, זאת בנוסף לשאר התייקרויות המחירים בתחומים השונים.

שלמה מעוז, מרצה ופרשן בתחום הכלכלה והפיננסים, הסביר בראיון הבוקר (חמישי) לרדיו 103FM את העלייה וטען כי נראה לקראת הבחירות האטה בקצב עליות המחירים.

תעריפי החשמל מתייקרים מהסיבה הפשוטה שמחיר הפחם, שהוא כעשרים אחוז מתצרוכת הפקת החשמל, עלה בשנה האחרונה קרוב ל־180 אחוזים. אם היינו מקשיבים לכל מיני אנשים, היום היינו משלמים אולי 60־50 אחוזים אם לא היינו מוצאים את הגז. תעריפי החשמל הם עולים בגלל שיש עלייה במחיר הפחם", אמר מעוז בפתח השיחה.

עוד הוסיף, והתייחס למחירי הדלק שמזנקים גם הם: "המיסים, כולל המע"מ, ירדו ל־48 וחצי אחוזים, 8.08 ש"ח לליטר. היינו ב־65 אחוזים, ירדנו. הממוצע באירופה הוא 59 אחוזים. בגלל שהפחיתו את הבלו עדיין אנחנו משלמים פחות ממה ששילמנו קודם לכן. המחירים עלו בכל אירופה, אין מה לעשות וכנראה שיפחיתו את הבלו פעם נוספת".

"הממשלה מתפקדת נכון?", תהה המגיש ינון מגל, ומעוז השיב: "במה שהיא לא תפקדה גם הממשלה הקודמת לא תפקדה. נושא התחרות בסופרים, יש יבואנים בלעדיים. גם הממשלה הקודמת וגם הנוכחית הבטיחו שיעשו משהו עם נושא הייבוא המקביל, אם היבואן הרשמי מתלונן אצל היצרן בחו"ל שיש יבוא מקביל והוא חוסם אותו זה בניגוד לחוק".

עוד הדגיש כי "אני לא חושב שהיינו בידיים לא טובות ולא טובות. היינו בהמשך גרירת הרגליים של הממשלה. יש ירידה חריפה במחירי הסחורות החקלאיות בעולם, בחודש האחרון, יש ירידה חריפה במחירי ההובלה הימית שהביאו להתייקרות, ולכן אולי לקראת הבחירות כי זה לוקח חודשים נראה האטה בקצב עליית המחירים. כל מה שאני אומר לכם עכשיו לוקח 90 יום, אבל כרגע יש ירידה מאוד חריפה".

עליות המחירים מחירי הדלק יוקר המחייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד