כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
במה זה מתבטא?

הכנסת אישרה: גם אחים שכולים יזכו להכרה

הכנסת אישרה סופית, הכרה באחים שכולים ובזכויותיהם. בנוסף, תימסר גם לאחים השכולים הודעה רשמית על מות יקירם

הכנסת אישרה: גם אחים שכולים יזכו להכרה
הלוויתה של דוריס יחבס הי"ד צילום: פלאש 90

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק משפחות חיילים שנספו במערכה. מדובר בהצעה ממשלתית אליה מוזגו הצעות של חברי הכנסת מיכל שיר סגמן, עידית סילמן ומופיד מרעי. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים.

החוק קובע כי אח של אדם שנספה בעת שירותו בכוחות הביטחון או שנפטר כתוצאה מפגיעת איבה יוכר כחלק מהמשפחה השכולה של הנספה או של האדם שנפטר, לפי העניין. כמו כן חוקק כי תימסר לאח השכול הודעה רשמית על המוות ועל אירועי זיכרון וכי משרד הביטחון יידע אותו בדבר ההטבות להן הוא זכאי.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "הנוהל בדבר יידוע משפחות של נפגעים מקרב כוחות הביטחון או בפעולות איבה הנהוג כיום קובע כי בני המשפחה שמקבלים את ההודעה הם בני זוג, הוריו וילדיו של הנפגע, ואין כל התייחסות לאחיו של הנפגע. כך גם לגבי עדכון על אירועים שונים שנערכים בהקשר של נסיבות הפגיעה, כגון טקסי זיכרון. בחלק גדול מהמקרים האחים מתעדכנים באמצעות בני המשפחה האחרים, אך לא תמיד.

מטרתה של הצעת חוק זו היא להעניק הכרה לאחים ולאחיות שכולים, להבטיח כי הם יקבלו הודעות רשמיות על קרות האסון ועל טקסים ואירועים כאמור, לאפשר להם להשתתף בטקסים ואירועים, וליידע אותם אודות הזכויות להן הם זכאים".

משפחות שכולות הצעת חוק הטבות הודעת פטירה אחים שכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד