י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קחו לגימה

גל ההתייקרויות במשק: ממחר תשלמו יותר על המים

רשות המים הודיעה כי החל ממחר, יום שישי על עלייה של שקל וחצי למשפחה בתעריף החודשי. ‎מדובר אמנם בעלייה מינורית לעומת מחירי החשמל ומחירי הדלק אך מגיעה לאחר שבחודש שעבר הוחלט דווקא על הורדת מחירי המים

גל ההתייקרויות במשק: ממחר תשלמו יותר על המים
אילוסטרציה צילום: pexels

גל ההתייקרויות במשק: רשות המים הודיעה כי מחר (שישי) יעלה תעריף המים והביוב יעלה בכ-0.69% בתעריף הגבוה ובכ-1.23% בתעריף הנמוך.

על פי הודעת רשות המים תעריף המים הנמוך יעמוד מעתה על 7.6 שקלים למ"ק לעומת 7.5 שקלים למ"ק זאת עד לרמת צריכה של 3.5 מ"ק לחודש לאדם ביחידת דיור. כל כמות נוספת שמעל 3.5 מ"ק לאדם תעלה 13.58 שקלים למ"ק לעומת מחירו לפני ההתייקרות הנוכחית, 13.48 שקלים למ"ק.

ברשות המים אמרו כי "למרות עליות חדות בחודשים האחרונים בכלל ענפי המשק, תעריפי המים רשמו ירידה כוללת בשנת 2022. לאור השקעות רבות שבוצעו לטובת הציבור והשירות שניתן לו, ביניהן השקעות במתקני טיפול בשפכים, תשתיות ביוב ומים, בהתקנת מדי מים לקריאה מרחוק לשיפור השירות לאזרח ועוד, נדרשה כעת התאמה של תעריף המים, שמתבטאת בעליה מינורית של כשקל וחצי בחודש למשפחה".

העלייה במחירי המים מצטרפים לגל עליות במשק במחירי הדלק, החשמל, החלב והלחם. מחירי החשמל צפויים לזנק בחודש אוגוסט בכ-15%. מליאת רשות החשמל תתכנס ביום ראשון הקרוב לישיבה שבה תידון העלאת התעריף מעבר לעדכון השנתי שהיה בפברואר, בעקבות הזינוק במחירי הפחם, שמשמש לייצור 20% מהחשמל בישראל.

מחירי הפחם בעולם זינקו מאז העלאת התעריף האחרונה ביותר מ-100%, המליאה צפוייה לקבוע שהמחירים יעלו ושהמהלך ייכנס לתוקף באוגוסט. ייתכן שיוחלט על פרישה של ההעלאה, או על ויתור על חלק ממנה מתוך הנחה שחברת החשמל תמכור את אחת מתחנות הכוח שלה, והרווח מהמכירה יגולגל למיתון ההעלאה בתעריף.

גם מחירי הדלק עולים פעם נוספת והחל מחצות שבין חמישי לשישי יעמוד המחיר המרבי לליטר בנזין 95 בשירות עצמי על 8.08 שקלים, עליה של 36 אגורות מהחודש הקודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר כמו בחודש קודם.

רשות המים עליית מחירים התייקרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד