י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתוק ומסוכן

מפעל השוקולד הגדול בעולם נסגר לאחר שהתגלה סלמונלה

מפעל ענק של שוקולד בלגי הפסיק את הייצור לאחר שזיהה סלמונלה בקבוצת שוקולדים. החברה מסרה כי היא הודיעה לרשויות בטיחות המזון הבלגיות והיא מתקשרת ללקוחות שעלולים להחזיק את המוצרים הנגועים. לא דווח אם צרכנים דיווחו שהם חולים בעקבות טעימה מהשוקולדים

מפעל השוקולד הגדול בעולם נסגר לאחר שהתגלה סלמונלה
שוקולדים במפעל הבלגי: אילוסטרציה צילום: Barry Callebaut

חברת השוקלודים Barry Callebaut בבלגיה מסרה ביום חמישי כי המפעל שלה שלדבריה הוא מפעל השוקולד הגדול בעולם, סגר את כל קווי הייצור כאמצעי זהירות בזמן שהזיהום נבדק, החברה מייצרת שוקולד עבור מותגים רבים הנמכרים ברחבי העולם.

הסלמונלה זוהה ביום שני האחרון, וכל מוצרי השוקולד שיוצרו במפעל הוקפאו עד לבדיקה, מסרה החברה. נוזל הלציטין המשמש באופן שגרתי להכנת שוקולדים, התגלה כמקור הזיהום.

החברה מסרה כי היא הודיעה לרשויות בטיחות המזון הבלגיות והיא מתקשרת ללקוחות שעלולים להחזיק את המוצרים הנגועים. לא דווח אם צרכנים דיווחו שהם חולים מהשוקולדים.

קורנאל וורלופ, דובר החברה אמר לאתר Politico, כי אותם לקוחות הם חברות אחרות המעבדות את השוקולד למוצרי צריכה. בשלב זה, לא ברור אם חלק מהשוקולד הנגוע אכן הגיע לצרכנים, אמר וורלופ, "עד כה זה נראה טוב, אבל המיפוי עדיין בתהליך".

חברת Barry Callebaut היא יצרנית השוקולד הגדולה בעולם, אותה היא מספקת לחברות ומותגים המייצרים מוצרי צריכה משלהם. רבע מהייצור של החברה מיוצר בבלגיה, מה שהופך את המפעל בוויז למפעל השוקולד הגדול ביותר בעולם, אמר וורלופ.

החברה יצרה קשר עם כל לקוחותיה וביקשה מהם לא לשלוח מוצרים שהם הכינו עם שוקולד שנעשה מאז ה-25 ביוני במפעל שנמצא בפלנדריה, צפונית-מערבית לבריסל.

סלמונלה בלגיה שוקולד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד