א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
גשרים נסגרו

סודן: לפחות 7 הרוגים בהפגנות המוניות נגד הצבא

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי ישנם לפחות 7 הרוגים מירי כוחות הביטחון הסודאניים במהלך הפגנות המוניות שמתקיימות בימים האחרונים בבירת סודאן, ובהשתתפות אלפי תושבי סודאן. לפי הדיווחים, המשטרה עושה שימוש בגז מדמיע, ירי גומי וירי חי

סודן: לפחות 7 הרוגים בהפגנות המוניות נגד הצבא
מהומות בסודן צילום: צילום מסך

הפגנות נגד המשטר הצבאי בסודן בימים האחרונים מתקיימות לציון יום השנה להפיכה צבאית שהתקיימה בסודאן ב-1989 בהובלת אנשי צבא ובראשם עומר אל-בשיר, אשר שלט בסודאן עד 2019. כמו כן המפגינים דורשים לקיים שלטון אזרחי במדינה, במקום זה הצבאי. כזכור, בחודש אוקטובר האחרון התקיימה הפיכה צבאית בסודאן בהובלת הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן ששולט במדינה עד היום.

לפחות שבעה מפגינים נורו למוות בסודן ביום חמישי, כך מסר איגוד הרופאים, המונים ממשיכים לערוך עצרות והפגנות נגד ההפיכה צבאית שאירעה באוקטובר האחרון. שירותי האינטרנט נחסמו לאחר שפעילים קראו להפגנות המוניות לציון יום השנה השלישי להפגנות ענק שהובילו להפלתו של השליט האוטוקרטי עומר אל-באשיר. המרד הזה סלל את הדרך להסדר חלוקת כוח בין קבוצות אזרחיות לצבא.

כוחות הביטחון הסודאנים סגרו גשרים בין הבירה לשתי הערים האחיות שלה וירו כמויות גדולות של גז מדמיע לעבר ההמונים שהתאספו, אזרחים נדחקו לאחור באמצעות בטונדות כדי לחסום נקודות כניסה ויציאה מפתח ברחבי העיר. נציג מיוחד של האו"ם קרא השבוע לכוחות הביטחון לנהוג באיפוק. "אלימות נגד מפגינים לא תתקבל", אמר פולקר פרת'ס בהצהרה.

הגישה לאינטרנט בסודן הושבתה במשך יותר מחודש בשנת 2019 לאחר שפעילים ערכו הפגנות נגד הפיכה צבאית שהפילה את ממשלת המעבר האזרחית-צבאית הפעילה. ההפגנות של יום חמישי ציינו גם את יום השנה להפיכה הצבאית ב-1989, שפוררה את הממשלה האזרחית האחרונה של חרטום שנבחרה. ממשלות זרות וקבוצות סיוע קיצצו את הסיוע לסודן בתגובה לעליית ההנהגה החדשה לשלטון, והעצימו את המשבר הכלכלי שכבר היה במדינה.

סודן הפיכה צבאית הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד