ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
השוואה מקוממת

מדוע זועמת הקהילה היהודית על נשיא מקסיקו

נשיא מקסיקו הכעיס את הקהילה היהודית לאחר שהשווה בין יהודי מפורסם במדינה להיטלר. זאת לא הפעם הראשונה שמנהיג השמאל מנסה להכפיש את המתנגדים בהשוואות כאלה. דבריו הגיעו לאחר שמצד האופוזיציה נשמעו תלונות שמקסיקו מאפשרת למהגרים להיכנס באופן לא מתועד מוונצואלה דרך שדה תעופה חדש

מדוע זועמת הקהילה היהודית על נשיא מקסיקו
נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופז אוברדור צילום: דוברות הנשיא

נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופז אוברדור, הרגיז את הקהילה היהודית במדינה בכך שהאשים את אחד מחבריה שהוא כמו אדולף היטלר. לופז אוברדור אמר את הדברים ביום רביעי האחרון, בתגובה לטור שכתב האנליסט קרלוס אלזראקי, מבקר הנשיא, שלדבריו הוא "היטלראי".

לופז אוברדור התייחס לאלזראקי לאחר שסרטון שהוצג במהלך מסיבת עיתונאים ממשלתית רגילה בדיון עם פוליטיקאים מהאופוזיציה, נשמעו מצד האופוזיציה תלונות שמקסיקו מאפשרת למהגרים להיכנס באופן לא מתועד מוונצואלה בשדה תעופה חדש. הממשלה מכחישה זאת.

"הוא שמרן מאוד, כמו היטלר", אמר לופז אוברדור. בהצהרה, מטעם הקהילה היהודית של מקסיקו הם דחו את השימוש במונח "היטלריאנית" כדי להתייחס לאדם "כל השוואה עם המשטר צמא הדם ביותר בהיסטוריה היא מצערת ובלתי מתקבלת על הדעת". גם כמה פוליטיקאים מהאופוזיציה המקסיקנית נעלבו. "לקרוא לחבר בולט בקהילה היהודית 'היטלריאנית' זה גרוטסקי וחריג ביותר", כתב חבר הקונגרס של האופוזיציה סנטיאגו קריל בציוץ.


נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור.

עם זאת, ביום חמישי, לופז אוברדור אמר שהוא צודק כשהשווה את אלאזרקי להיטלר בגלל הלך הרוח הפוליטי שלו, והתנער מהמחאה של הקהילה היהודית במדינה. הנשיא המקסיקני חזר לנושא במהלך מסיבת העיתונאים הקבועה שלו, ואמר "הוא חסיד של החשיבה של היטלר", והצביע על ראש התעמולה הנאצי ג'וזף גבלס והשימוש שלו בשקרים כדי לתמרן את דעת הקהל. "זוהי המהות של אסטרטגיית הפרסום או התעמולה של אלאזרקי", אמר הנשיא, שמזכיר בקביעות את גבלס כאשר הוא מבקש להכפיש את מבקריו.

לופז אוברדור ציין שיש לו מחלוקות ארוכות עם אלאזרקי, אך הביע כבוד לקהילה היהודית. "יש לי חברים טובים מאוד בקהילה היהודית", אמר. לפי נתונים רשמיים, כמעט 59,000 יהודים חיים במקסיקו. פוליטיקאים יהודים כוללים את ראש עיריית מקסיקו סיטי קלאודיה שיינבאום, בעלת ברית קרובה ויורשת פוטנציאלית של לופז אוברדור. אלאזרקי כתב בטוויטר, "אני לא היטלר, אני יהודי, בדיוק כמו שיינבאום".

מקסיקו היטלר אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד