י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שיגר הודעה לעמיתיו

העיתונאי משה נוסבאום חשף: "אובחנתי עם מחלה חשוכת מרפא"

הכתב הוותיק של חברת החדשות של ערוץ 12 חשף במכתב לעובדי החברה כי הוא אובחן כחולה ב-ALS: "בכוונתי להמשיך לעבוד, אם כי מטבע הדברים אני מוריד הילוך"

העיתונאי משה נוסבאום חשף: "אובחנתי עם מחלה חשוכת מרפא"
משה נוסבאום צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כתב המשטרה והפלילים הוותיק של חברת החדשות של ערוץ 12, משה נוסבאום, שיגר מייל לעובדי הערוץ בו חשף כי הוא אובחן כחולה במחלת ניוון שרירים - ALS.

"אני מניח שבעת האחרונה חלק מכם נשאל מה קרה לי ולמה אני מדבר לאט. אפילו אותי שאלו...לפיכך מוצא לנכון לשתף אתכם בהערכה המסתמנת בתום שורה של בדיקות ופגישות עם רופאים מומחים. על פי הערכה זאת, אני בשלבים ראשונים של ALS - מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא", כתב נוסבאום לעמיתיו לחברת החדשות.

"כן, זה לא נעים. משפחתי ואני מודעים להשלכות ונערכים בהתאם. לא, אין צורך למהר להיפרד, לנחם או להספיד אותי. אני עדיין חי ובועט - אולי קצת יותר לאט", הוסיף וכתב "נכון לעכשיו, בכוונתי להמשיך לעבוד, אם כי מטבע הדברים אני מוריד הילוך. כדי לא ל'תקוע' את המהדורות, אופיע פחות מול מצלמה, אך עדיין אמשיך לכסות את התחום ובעת הצורך - ולא יעזור לסודרי ולהלפגוט (עורכיו בערוץ) כלום - אשב באולפן ואוציא להם את הנשמה...  כך גם בתוכניות אחה"צ".

עוד כתב: "ההחלטה על המשך העבודה התקבלה בעצה אחת עם אבי וייס (מנכ"ל חברת החדשות), זה המקום לייחד כמה מילים על ההתנהלות של עורכי המהדורה והתוכניות - ובעיקר של אבי - בכל הנוגע אלי: העובדה שהתאפשר לי להמשיך לשדר בחודשים האחרונים למרות הדיבור האיטי והחריג באה מתוך החלטה אמיצה במיוחד, ערכית, יוצאת דופן וראויה לכל שבח.  על כך אני מסיר את הכובע (ובמושגים שלי - מחבר גבות..). לסיום, אין לי שום בקשה מיוחדת.  בינתיים הכול ממשיך כמעט כרגיל. בסה"כ חשבתי שמן הראוי לשתף אתכם".

שרת הפנים איילת שקד צייצה: "רפואה שלמה נוסבאום, תמשיך לעשות את עבודתך הנאמנה, בקצב שלך".

השר נחמן שי התייחס להודעתו של נוסבאום וכתב: "משה נוסבאום נקט צעד אמיץ ונדיר. ההודעה כי חלה וכי ימשיך להתמודד עם המחלה לצד הופעותיו בתקשורת היא מעוררת השראה. כתב מעולה ואדם מיוחד. הלב איתך, נוסבאום". העיתונאי, אלמוג בוקר, כתב: "רק בריאות משה נוסבאום".

עמיתתו לערוץ, הפרשנית הפוליטית דפנה ליאל, צייצה בטוויטר: "אוהבת אותך נוסבאום וגאה להיות חלק מחברת חדשות שנותנת לתוכן ולניסיון לנצח ולא חשבה אפילו לרגע לוותר עליך. רווח נקי של הצופים ושלנו הקולגות".

 

 

ניוון שרירים ALS משה נוסבאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד