י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יו"ר גם בפעם השנייה

דמוקרטית? מיכאלי חסמה מועמדים להתמודד מולה על ראשות העבודה

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי מתכוננת לבחירות על ראשות המפלגה כשהמטרה לשבור שיא של שנים ולהיבחר בפעם השנייה ברצף לתפקיד היו"ר, אלא שדיווח מהערב חושף כי מיכאלי מתכוונת להשיג את הניצחון ע"י שינוי תקנון המפלגה שיחסום 'כוכבים' מבחוץ להתמודד מולה

דמוקרטית? מיכאלי חסמה מועמדים להתמודד מולה על ראשות העבודה
מפלגת העבודה. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

במפלגת העבודה נערכים לבחירות שיתקיימו ב-1 בנובמבר והבחירות הפנימיות לראשות המפלגה יתקיימו ב-18 ביולי, בבחירות הקודמות, יו"ר העבודה לשעבר עמיר פרץ ניסה לבטל את הפריימריז ובעקבות הניסיון שלו, יצאה היו"ר הנוכחית מרב מיכאלי למאבק שהגיע להכרעה בבג"ץ, שם נקבע כי יתקיימו בחירות פנימיות, שבהן מיכאלי ניצחה והפכה ליו"ר והחזירה את מפלגת העבודה לחיים עם 7 מנדטים.

על פי הדיווח של עיתונאית חדשות 12, דפנה ליאל, תקנון הבחירות לראשות העבודה שגיבשה מיכאלי חוסם לגמרי את האפשרות שמועמד מבחוץ יתמודד מולה ופותח את ההתמודדות רק למי שהתפקד עד ינואר. בעבר הייתה תקופה אכשרה אך היה מנגנון החרגה שנועד לאפשר למפלגה לגייס כוכבים להתמודדות על ראשות העבודה. 

 תקנון המפלגה כפי שפרסמה העיתונאית דפנה ליאל בערוץ הטלגרם 

בלשכת מיכאלי הגיבו לדפנה ליאל כי  מנגנון האכשרה מעוגן בחוקת המפלגה מאז שנות ה60. לפני הבחירות האחרונות הגיש עמיר פרץ תקנון המאפשר להריץ מועמד מבחוץ מתוך מטרה לסכל את בחירתה של היו"ר הנוכחית מיכאלי. ‏כל חבר מפלגה שמעוניין לערער על תקופת האכשרה רשאי לפנות למוסדות השיפוט הפנימיים של המפלגה.

בתוך כך, בשבוע שעבר התקיימה פגישה של יושבת ראש המפלגה מרב מיכאלי עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. הפגישה בין השניים נערכה בהמשך לפנייתו של השר עמר בר לב לאיזנקוט מוקדם יותר השבוע, בה קרא לו להתמודד על מקום ברשימת העבודה לכנסת. במקביל, איזנקוט מחוזר גם על ידי המפלגות יש עתיד וכחול לבן.

 

מרב מיכאלי מפלגת העבודה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד