י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"סטירה לפנים"

וונדליזם בבית הקברות: "עלבון לנפטרים ולמשפחות"

כ-70 מצבות בבית קברות יהודי במערב קילדונן בקנדה הופלו בכוונה תחילה, דבר שזעזע והרגיז את חברי הקהילה היהודית, לא ברור אם הוונדליזם נבע מאנטישמיות או סתם שובבות. "זה מפגין זלזול באנשים, את החיים האמיתיים שהאנשים האלה חיו, וזה גורם לכאב רב"

וונדליזם בבית הקברות: "עלבון לנפטרים ולמשפחות"
המצבות שהופלו צילום: CFCA

צוות בית העלמין שערי צדק במערב קילדונן בקנדה, הגיע לעבודה שגרתית בבוקר יום רביעי האחרון והבחין שמצבות רבות הופלו, כך סיפר רן אוקאשי, מנכ"ל קהילת שערי צדק, הבעלים והמנהל של בית העלמין לתקשורת המקומית.

הוא אמר לתקשורת המקומית, כי "ביהדות, יש מושג שנקרא חסד של אמת שמתורגם לחסד אמיתי", הוא אמר. "המושג מתייחס לכבוד שהאהובים מביאים למתים על ידי קבורתם, טיפול בקבר וכיבוד זכרם, מה שנעשה פה, זה היפוך של זה. זה עלבון לנפטרים וגם למשפחות שלהם שהולכות לשם והן רואות את זה", אמר אוקאשי.

על פי הדיווח ברשת CBC הקנדית, לא ברור אם הונדליזם נבע מאנטישמיות או סתם שובבות. "כמה כואב זה יהיה לראות את המצבה של ההורים שלך, של סבא וסבתא שלך פגועה בצורה כזו? זה מפגין זלזול באנשים, את החיים האמיתיים שהאנשים האלה חיו, וזה גורם לכאב רב", אמר אוקאשי. "קהילות יהודיות חוות לעתים קרובות ונדליזם על ידי שנאה בבתי כנסת ובבתי קברות בוויניפג וברחבי קנדה, אמר.

"אני חושב שיש מחיר רגשי חזק, הרבה יותר מהמחיר הפיזי. אתה תמיד יכול להעמיד את המצבות, לתקן דברים. זה יכול להיעשות. אבל זו הסטירה האולטימטיבית לפנים", אמר אוקאשי.

על פי הדיווח, הצוות החזיר את כל המצבות למקום שבו הן שייכות, הוא אמר. המשטרה חוקרת, אך לא מסרה פרטים על היקף החקירה בשלב זה. הקהילה היהודית פנתה לציבור בבקשה לדווח להם אם מישהו ראה משהו חשוד ביום שלישי בלילה או מוקדם בבוקר יום רביעי.

וונדליזם בית קברות חילול מצבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד