כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נתון עגום

10,000 מקרי מוות: הרשויות מזהירות מפני גל נוסף

שר הבריאות האוסטרלי אומר כי תת-וריאנטים חדשים BA.4 ו-BA.5 מגבירים את הסיכון להידבקות חוזרת. לדבריו הרשויות מצפות לגל נוסף של הנגיף בחודשים הקרובים. "קוראים לאנשים בזמן שאנחנו עוברים את הגל השלישי הזה, שהם יכולים לקבל את ההחלטות האלה על מתי ללבוש מסכות בעצמם"

10,000 מקרי מוות: הרשויות מזהירות מפני גל נוסף
קורונה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אוסטרליה עברה את אבן הדרך העגומה של 10,000 מקרי מוות מנגיף הקורונה, הרשויות מבקשות מאנשים להישאר ערניים מפני המחלה. מספר מקרי המוות מהנגיף עמד על 9,984 בשבת, ועבר את רף ה-10,000 ביום ראשון. ניו סאות' ויילס דיווחה על שני מקרי מוות נוספים מקורונה, בעוד מדינת ויקטוריה דיווחה על עוד 22.

לקראת פגישת שרי הבריאות של מדינות אוסטרליה, שר הבריאות הפדרלי, מארק באטלר, אמר כי הרשויות מצפות לגל נוסף של הנגיף בחודשים הקרובים. הוא ציין כי תת-וריאנטים חדשים BA.4 ו-BA.5 מגבירים את הסיכון להידבקות חוזרת. "ראינו בחו"ל שיש סיכון גדול יותר להידבקות חוזרת, אז אם היה לך קורונה מוקדם יותר השנה בגל הראשון בקיץ, יש סיכון שאתה פתוח להידבקות חוזרת", אמר באטלר. "אני ממליץ לצאת ולקבל חיסון, הוא יספק הגנה נוספת מפני אפשרות של הדבקה חוזרת בתת-הווריאציות החדשות הללו במהלך החודשים הקרובים" אמר.

במדינת קווינסלנד לא דיווחו היום (ראשון) על מקרי מוות חדשים של קורונה לאחר שקצין הבריאות הראשי של המדינה, ג'ון ג'רארד, אמר בשבת כי יש לחץ גובר להחזיר את חיוב עטיית מסכות. שרת הבריאות ושירותי האמבולנס של המדינה, איווט ד'את, אמרה כי לא חל שינוי בכללי המסכות. "אין לי המלצות מקצין הבריאות הראשי כאן בקווינסלנד לעשות את זה", אמרה. "אבל אנחנו כן מזכירים לאנשים בזמן שאנחנו עוברים את הגל השלישי הזה, שהם יכולים לקבל את ההחלטות האלה על מתי ללבוש מסכות בעצמם".

השרה הוסיפה: "עובדי הבריאות שלנו היו מעדיפים לא לראות אנשים חולים במחלה קשה עם קורונה שנמצאים בטיפול נמרץ, ולמרבה הצער נפטרים מהמחלה", אמרה, "יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי לפחות להקל על העומס על עובדי הבריאות שלנו שמתמודדים עם מקרי המוות האלה מקורונה, וזה להתחסן ולעודד אחרים להתחסן".

קורונה אוסטרליה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד