ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מלחמה על ה'בורשט'

סוכנות התרבות העולמית של האו"ם הכריעה לטובת אוקראינה

סוכנות התרבות העולמית של האו"ם אונסק"ו, הכריזה אתמול על מאכל ה'בורשט' המפורסם, כעל מאכל שמקורו בתרבות האוקראינית. הבורשט הוגדר כמאכל תרבותי שזקוק לשימור, בשל המתקפה של רוסיה על אוקראינה, שמעמידה בסכנה את המשך המסורת המפוארת העוברת מדורי דורות באוקראינה

סוכנות התרבות העולמית של האו"ם הכריעה לטובת אוקראינה
בורשט: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הבורשט האוקראיני שונה במעט מהבורשט הרוסי, ולמעשה הוא נחשב למאכל לאומי ברוב מדינות חבר העמים הסובייטי לשעבר, למרות שיש הבדלים מסוימים בין האופן בו נוהגים להגיש אותו במדינות השונות. באזורים אלו הבורשט הוא סוג של מרק, שבו מבשלים בין היתר גם בשר בקר, ירקות שונים, מגזר ובטטה ועד בצל ותפוחי אדמה, וכן עשבי תיבול שונים. ברוסיה נוהגים להגיש אותו בחורף כשהוא חם, ובקיץ כשהוא צונן, אבל באוקראינה טעונים לאורך שנים כי המאכל הנו מאכל אוקראיני לכל דבר ועניין.

בעקבות ההחלטה של אונסק"ו, פרסם שר התרבות האוקראיני הודעה מתרברבת בה הכריז שאוקראינה ניצחה את רוסיה במלחמה התרבותית על זהותו ומורשתו הלאומית של הבורשט, ובאותה מידה היא תנצח את רוסיה גם בשדה הקרב הפיזי.

גם רוסיה הגיבה בהתאם, ובהודעה שפרסמה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, היא טענה כי ההכרזה של אונסק"ו היא צעד המשך לאותה 'אלימות תרבותית' שמופעלת כלפי רוסיה ברחבי מדינות המערב שלא מסוגלות לראות את רוסיה מצליחה.

לדבריה, ההחלטה של אונסק"ו נתנה לעולם תזכורת ללאומניות הקולינרית של אוקראינה, ולשנאת הזרים של מוסדות האו"ם כלפי רוסיה. לדבריה, הבורשט הוא בכלל לא מאכל של עם אחד, אלא של עמים רבים, בדומה לחומוס שאינו מזוהה עם מדינה אחת בלבד, אלא עם כל מדינות המזרח התיכון גם יחד.

מלחמת אוקראינה רוסיה מאכל תרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד