י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יחידת המימון תישאר במפלגה

כהנא הודיע לשקד: לא מתכוון להתפצל מימינה בקרוב

בצל המגעים עם סער וגנץ על צירוף לשרותיהם, סגן השר לשירותי דת נפגש שוב עם יו"ר 'ימינה' החדשה - והודיע לה כי הוא אינו מתכוון להתפצל מהמפלגה בקרוב: "קבעו להיפגש שוב ולדון על המשך שיתוף הפעולה". המשמעות: הוא לא יוכל לקחת את יחידת המימון שלו, שתיוותר בידי שקד

כהנא הודיע לשקד: לא מתכוון להתפצל מימינה בקרוב
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת מתן כהנא הודיע היום (ראשון) ליו"ר מפלגת 'ימינה' הנכנסת, איילת שקד, כי הוא אינו מתכוון להתפצל בימים הקרובים מהמפלגה - מה שישאיר את יחידות המימון שלו אצלה, נכון לעכשיו.

מאז ההחלטה של רה"מ לשעבר נפתלי בנט שלא להתמודד בבחירות הקרובות, ומינוי שקד במקומו ליו"ר 'ימינה', כהנא שוקל את צעדיו כשהאינדיקציות מלמדות כי הוא צפוי לעזוב למפלגה אחרת, לאחר שלא קיבל את הראשות.

מלבד היותו פופולארי יחסית בימין הליברלי, המפלגות שמחזרות אחרי כהנא רוצות אותו בגלל יחידות המימון לבחירות שהוא יכול להביא עמו. אלא שעד הלילה חצות ניתן להגיש בקשה לפיצול - והודעתו כעת משמעותה היא שהיחידה, שסוכמה הוא 1.6 מיליון, תישאר אצל 'ימינה' בראשות שקד.

בעקבות כך, האפשרות שעוד חברים ב'ימינה' יתפצלו מהמפלגה ירדה באופן משמעותי, שכן צריך שלושה חברים, אם זה לא נעשה בהסכמה, וכלל לא בטוח שיש עוד כאלה בלעדיו - ולכן נראה כי שקד מצליחה לייצב את 'ימינה'.

"השניים קבעו להיפגש שוב ולדון על המשך שיתוף הפעולה", נמסר בסוף הפגישה ביניהם. כהנא, כאמור, מחוזר מצד כמה מפלגות, בהן 'תקווה חדשה' של סער ו'כחול לבן' של גנץ, כשהאופציה האחרונה נכון לעכשיו היא בעלת הסיכויים הטובים יותר.

מתן כהנא איילת שקד מפלגת ימינה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד