כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

התרעת כשרות: מטיילים בחו"ל? שימו לב לגלידה

הרבנות הראשית מתריעה • בדקו היטב לפני ההסתערות על מקפיא הגלידות • גלידות הממותגות במיתוג בינלאומי של חברת 'יוניליבר', כשרות רק בארץ, אך לא בחו"ל

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון



בצאתם לטיול בחו"ל ובא לכם שלגון, לצנן בו את הקיץ הלוהט. אתם ניגשים למקפיא ומנסים לאתר מוצר הנושא תווית הכשר. ליבם של רבים מוצא שמחה זוטא, כשהם מגלים פתאום מוצרי גלידות הדומים בחזותם לשטראוס הישראלית, ונושאים את הלוגו המוכר בצורת 'לב'. אלה בטוחים, כי אפשר לסמוך על כך ולרכוש את המוצר.

בחוזר שיצא בימים האחרונים מטעם הרבנות הראשית, היא מתריעה על רכישת הגלידות הללו והיא גם מנפקת את ההסבר לדמיון.

בשנת תשנ"ו, נוצרה שותפות עסקית בין החברה הבינלאומית 'יוניליבר', לבין חברת גלידות שטראוס. לאחר כמה שנים אימצה חברת שטראוס את המותג הבינלאומי בצורת לב, שבאמצעותו משווקת חברת יוניליבר את מוצרי הגלידות שלה ברחבי העולם.

כתוצאה מכך, אריזות הגלידות והשלגונים הכשרים המיוצרים בישראל דומות למוצרים תואמים המיוצרים בחו"ל, שאינם נתונים להשגחה ואף עלולים להכיל רכיבים לא כשרים.

גורמי הכשרות בחברת גלידות שטראוס, ביקשו להבהיר לציבור הנוסעים לחו"ל, כי סמל הלב לבדו אינו ערובה לכשרות המוצר. על מנת לזהות מוצר כשר יש לוודא כי מופיע עליו סמלה של חברת גלידות שטראוס, בתוספת ציון ההכשר של הרבנות המקומית בעכו.

יובהר, כי המוצרים הלא כשרים המשווקים בחו"ל, לעתים משווקים בשמות זהים לקו הייצור הכשר הפועל בארץ. כך לדוגמה, המותגים המוכרים בישראל כגון מגנום, קורנטו, וסולרו, משווקים גם בחו"ל ללא הכשר.

הרבנות מדגישה, כי לא ניתן להסתפק בציור ה'לב' הגלובלי, וחייבת להתנוסס על המוצר גם הלוגו המוכר של שטראוס לצד שם החברה בעברית.

זיוף ירקות עלים

הרבנות גם מתריעה כי, בפשיטה על מתחם היצור של חברת "יבולי הנגב למהדרין" ממושב שובה, התגלו עשרות אלפי שקיות אריזה תחת המותג "יבולי הנגב למהדרין", המוכנות לשימוש ונושאות סימוני כשרות שונים שזויפו. שקיות ממותג נוסף, "ירוק במדבר למהדרין", נשאו גם הן סימוני כשרות מזויפים. בפועל, אין למפעל כל השגחה על הכשרות מזה מספר שנים.

המשווק טען להגנתו, שסימוני הכשרות נמחקו ידנית מהאריזות, אולם הסימונים בפועל נמחקו רק חלקית, וכן על גבי האריזות עדיין מופיע ציון שהירק גודל "בחממות מיוחדות ועתירות ידע לגידול ירק מהדרין" - מידע שאינו נכון.

בפועל, במקום אין השגחה גם לעניין תרומות ומעשרות, מטעם הרבנות המקומית.

השקיות בכשרות המזויפת הוחרמו ונגד אנשי החברה יינקטו צעדים פליליים.

הרבנות מבקשת מהציבור, לשמור על ערנות, ולדווח על כל היתקלות במוצרי ירקות עלים תחת המותגים הנ"ל.
כשרות גלידה בינלאומי עולם רבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד