י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
נסיעה מדינית ראשונה

ראה"מ המריא לפריז: "אם לבנון לא תרסן את חיזבאללה נעשה את זה אנחנו"

ראש הממשלה יאיר לפיד המריא הבוקר לביקור מדיני ראשון בפריז. לפני ההמראה התייחס לפגישה הצפויה עם מקרון וציין כי השניים ידונו באיום האיראני והסכם הגרעין, וכן על המתיחות מול חיזבאללה בגבול לבנון. צפו

ראה"מ המריא לפריז: "אם לבנון לא תרסן את חיזבאללה נעשה את זה אנחנו"
לפיד לפני ההמראה צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד המריא הבוקר (שלישי) לביקור מידני ראשון בתפקידו, ראש הממשלה יעשה את דרכו לפריז שם יפגש את נשיא צרפת עמנואל מקרון לדון בנושאי האזור והלחימה באוקראינה.

"אני יוצא לנסיעה ראשונה כראש ממשלה, לבירת צרפת, פריז", אמר לפיד קודם ההמראה, "צרפת היא שותפה אסטרטגית גדולה של ישראל, בכל מיני תחומים. אבל חלק גדול מהנסיעה היום הוא העובדה שצרפת היא אחת ממדינות E3 שעוסקות בהסכם הגרעין עם איראן".

לפיד לפני ההמראה\\\\וידאו: איתי בית-און /לע\"מ, סאונד: ניר שרף /לע\"מ

עוד אמר לפיד "חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד ההסכם המסוכן הזה, נגד ההתארגנות וההתגרענות של איראן בנושא. אקיים על כך שיחה עם ידידי הנשיא מקרון. חשוב שהקהילה הבינלאומית תדע שבנושא הגרעין האיראני, החברה הישראלית עומדת ביחד, כגוף אחד, עם עמדה אחת - מציגה מול הקהילה הבינלאומית עמדה מאוחדת".

״כמו כן״, ציין ראש הממשלה, ״אנחנו נדון כמובן במה שהתרחש בתקופה האחרונה מול חופי לבנון. היו התקפות חוזרות ונשנות על אסדות גז ישראליות. ישראל לא תסכים לסוג כזה של התקפות על הריבונות שלה, וכל מי שעושה את זה צריך לדעת שהוא לוקח סיכון מיותר לשלומו״.

לפיד העביר מסר לממשלת לבנון לפיה, ״ממשלת לבנון צריכה לרסן את חיזבאללה אל מול ההתקפות האלה, או שאנחנו ניאלץ לעשות זאת".

יאיר לפיד פריז עמנואל מקרון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד