ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"פרצה בבכי על הדוכן"

עדות המפתח בתיק 1,000: "בכל פגישה עם נתניהו הביאו מתנה - סיגרים ושמפניות"

העוזרת האישית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, העידה הבוקר בבית המשפט בתיק 1000, היא העידה על אספקה שוטפת של מתנות כגון סיגרים ושמפניות | במסגרת התיק מואשם ראש הממשלה דאז בקבלת טובות הנאה ששווין מאות אלפי שקלים ממילצ'ן ומפאקר

עדות המפתח בתיק 1,000: "בכל פגישה עם נתניהו הביאו מתנה - סיגרים ושמפניות"
נתניהו בבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העוזרת של איש העסקים ארנון מילצ'ן, הדס קליין, נשאלה הבוקר (שלישי) בעדותה בבית המשפט המחוזי בירושלים אם נחשפה למתנות שיועדו לבני הזוג נתניהו והשיבה: "הייתי האמצעי שעשה את זה בפועל ברוב המקרים". היא אמרה כי איש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר התאהב בנתניהו ואמר שכל מה שמבקשים – לתת. לדבריה, "היו לפעמים טלפונים מרוגזים אם לא עשיתי מה שביקשו".

קליין, עדת התביעה הראשונה בתיק 1000, פירטה: "נתתי לשרה באופן אישי שרשרת וטבעת שרכשתי באגס ותמר בבריכה בקיסריה. כשארנון הגיע עם הסגירים בתיק על הכתף - אני רכשתי אותם. היינו מביאים לפחות שני ארגזי שמפניות, בכל ארגז שישה". במהלך העדות היא פרצה בבכי ואמרה: "שש שנים אני נושאת בעול הזה. אני אדם ישר והגון. הצוות הקודם שלי אמרו לי שאחרי העדות שלי, יעיפו אותנו הביתה. באתי באומץ לב ואמרתי את הדברים שלי".

בפתח עדותה סיפרה קליין על היכרותה עם ארנון מילצ'ן: "ב-2007 כבר עבדתי בצמוד לארנון ובסוף 2008 ארנון מכר את החברה, והיה ברור לי שאני עוברת עם ארנון ולא נשארת בחברה. העיסוק היום יומי שלי הוא עבודה מול הבנקים. אין לנו פעילות בארץ בכלל. אני מלווה את ארנון, את המשפחה, הוא היה חלק מבעלות בערוץ 10 למרות שלא היה פעיל שם. ארנון מכר את החברה בעצת שמעון פרס כדי שלא יגידו הון שלטון. יש לו סטודיו בלוס אנג'לס מהגדולים ביותר שקיימים. הוא יוצר. אנו מקיימים מערך שלם של מעקב הוצאות משום שיש לנו הוצאות כמו חברה. אני מטפלת בבית, בעוזרות, בנהג וגם בדברים אחרים שיש לו בחו"ל, לתאם פגישות וכדומה. המשפט עוזרת אישית זה ממש ככה. כל דבר שזז".

קליין נשאלה על עבודתה עם איש העסקים ג'יימס פאקר, שלפי כתב האישום בתיק, העניק מתנות לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בעת תפקידו. "ג'יימס איש מדהים. איש טוב, קצת שברירי ופריך אבל מקסים. שני מטר גובה של טוב לב", תיארה אותו קליין. לדבריה, מילצ'ן היה שותף עסקי של אביו של פאקר, קרי פאקר. "ארנון הכיר את ג'יימס כבר כנער ובאיזשהו שלב אחרי מות האב, ארנון הציע בנדיבות לג'יימס שנקלע קצת לקשיים, לקנות את המניות של האבא במחיר מאוד הוגן כדי לסייע לפאקר שאמר שהוא לא ישכח לו את זה לעולם", סיפרה קליין. לדבריה, היא הכירה אותו "ביולי 2013 כשארנון הציע לו להגיע להכיר את ארץ ישראל. הוא הגיע לבד ואירגנו לו טיולים בכל הארץ".

לאחר מכן, סיפרה קליין כי ביולי 2015 הציע לה פאקר לשמש כעוזרת גם שלו. "ארנון אמר לו שאם זה ככה אז צריך לחלוק גם במשכורת, ופאקר אמר שייתן לי כל מה שאני רוצה", היא סיפרה. "שמחתי כי אני אוהבת את האיש", היא הוסיפה. "לעבוד עם פאקר זו עבודה של 26 שעות ביממה".

בשלב זה קליין החלה להעיד על הקשר בין מילצ'ן, פאקר לזוג נתניהו ועל המקרה שבו נרכש בית עבור פאקר בקיסריה, בצמוד לבית נתניהו: "נתניהו פנה קודם כל לארנון ואמר שיש בית צמוד אליו. ארנון אמר - אני לא צריך בתים, אבל שג'יימס יקנה". לדבריה, "ארנון ואמנדה היו נוסעים גם לירושלים, לבלפור. באיזשהו שלב היא התעייפה וקטעה את הנסיעות שלה. הם גם היו באים אלינו, לבית ינאי. היו גם פגישות שארנון עשו בדירה בהרצליה בלי שרה. השפית לימור הייתה מבשלת גם שם. היינו יושבים איתם במטבח כשהיא הייתה מבשלת".

על הקשר בין פאקר לנתניהו, העידה: "ארנון יזם ארוחת ערב. ג'יימס התאהב בנתניהו, הוא אמר שהוא האיש הכי מרשים בעולם, הוא מאוד העריץ אותו". לדבריה, פאקר אמר: "כל מה שהם מבקשים - לתת".

המתנות:

נתניהו מואשם בתיק בקבלת טובות הנאה ששווין מאות אלפי שקלים ממילצ'ן ומאיש העסקים ג'יימס פאקר. העדויות בתיק 4000, תיק וואלה-בזק, יתחדשו לאחר שיסיימו להעיד 14 עדים בתיק 1000. לפי כתב האישום ועדותה של קליין במשטרה, היה מדובר בקו אספקה שוטף שבו סופקו סיגרים, שמפניות ואף תכשיטים לבני הזוג נתניהו, לפי דרישתם.

לאחר מכן, העידה קליין כי היה לה קשר עם לשכת נתניהו כל הזמן. "גם תיאומים וגם שיחות, המזכירות, ארי הרו, גיל שפר, ניר חפץ, כל האנשים שהיו סביב נתניהו במהלך השנים. כמובן עם מר נתניהו לא פעם ולא פעמיים", היא סיפרה. לדבריה, נתניהו היה מבקש ממנה שיכניסו את הסיגרים שרכש עבורו מילצ'ן לשקית או למעטפה אדומה.

בנוסף, לדבריה, נתניהו פנה אליה כדי שתסדר עבודה לשורה של אנשים, ובהם עובד שלו, חבר של יאיר נתניהו בשם רומן ואדם בשם עידן שעבד כאב בית במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. "הוא ביקש שנתאם לעידן פגישה עם ארנון. ארנון פגש את עידן איתי בטרקלין מצדה בשדה התעופה", סיפרה. לדבריה, נתניהו ביקש שמילצ'ן יעסיק אותו בתור אב בית בביתו בבית ינאי.

"הייתי האמצעי שנתנה את הדברים לזוג נתניהו", והסבירה: "מן הסתם ארנון מילצ'ן לא סוחב משקאות. אם מדובר על שמפניות אז הנהג ואני היינו אחראים על הלוגיסטיקה. הייתי אומרת ליונתן - צריך עכשיו". קליין הוסיפה כי "גם ארנון היה אומר: 'שרה ביקשה'".

לדבריה, "כשארנון היה נוסע עם יונתן לבלפור בתיק שלו על הכתף היו סיגרים כי זה לא כבד. אני רכשתי אותם. שרשרת וטבעת שרכשתי חנות תכשיטים. אני נסעתי לקיסריה ונתתי פיזית לשרה בבריכה. מעילים לנתניהו".

קליין המשיכה לספר על המתנות "ארנון הסביר לפאקר שנותנים מתנות. פאקר אמר - 'מה שרוצים, אל תשאלו אותי אפילו. תקנו ותקנו ותקנו'". לדבריה, בעבודה השוטפת עם מילצ'ן הוא היה מעודכן על כל רכישה: "אצל ארנון אני לא משלמת עד שארנון יודע, יש לנו טבלאות מסודרות של אקסל, עוברת עם ארנון משפט משפט, כל דבר - לא קונים שום דבר בלי אישור של ארנון". בהמשך הוסיפה: "נתניהו אמר 'זה הסוג (של סיגר) שאני רוצה', וכשנסעתי לקובה חיפשתי את זה".

קליין העידה על אירוע שבו נתניהו לא היה שבע רצון מהסיגרים שהוא קיבל. לדבריה, מילצ'ן אמר לה 'את לא נתת את הסיגר הנכון', נתניהו כועס'. אמרתי לו 'תסביר לו שאין, זה מה שמצאנו'. חיפשתי כל הנסיעה שלי ולא מצאתי. השתדלתי מאוד וחזרתי ללא. נסעתי למחרת היום לשבעה של מאיר דגן ז"ל, קיבלתי טלפון ממר נתניהו לשאול אם מצאתי לו בקובה את הירוקים האלה, התנצלתי שלא מצאתי". לדבריה של קליין, מילצ'ן עצמו או בני משפחתו לא מעשנים סיגרים.

קליין סיפרה שפעם מילצ'ן קנה סיגרים למישהו אחר ונשארו מספר סיגרים מהחבילה, אבל היא פחדה לתת אותם לנתניהו כי "זה לא טרי". עוד הוסיפה: "זו הפעם היחידה שקנינו סיגרים למישהו אחר".

קליין התייחסה לרכישה של השמפניות, וסיפרה: "בהתחלה היינו קונים דום פריניון שזו שמפניה שעלתה לנו 1200 שקל לבקבוק. לא רצינו לקנות יותר מדי יקר, אז קנינו במשורה את הדום פריניון. באיזהו שלב מצאתי את היבואן וקנינו ב-730 לבקבוק". לדבריה, לאחר מכן, מילצ'ן ביקש ממנה לקנות ממנה סוג אחר של שמפניה, מואט ורוד - "קיבלנו אותו ב-270 שקל לבקבוק וקנינו רק שישיות וארגזים".

קליין סיפרה כי מילצ'ן היה נכנס למעון בבלפור עם תיק על הכתף כשבתוכו היו הסיגרים עבור נתניהו. "אי אפשר היה לבוא לשם בלי מתנות. היו הרבה בקשות של שרה להחליף סוללה בשעון של נתניהו, . בין היתר לשעונים של מר נתניהו. פעם אחת היא שאלה אם אני יכולה להחליף גם רצועה", סיפרה קליין. לאחר מכן, סנגורו של נתניהו, עמיד חדד, התנגד שקליין תמשיך לעסוק בכך משום שלדבריו מידע זה לא מופיע בכתב האישום.

 

ארנון מילצ'ן ג'יימס פאקר משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד